رول لیبل کاغذی

رول لیبل کاغذی

رول لیبل کاغذی

رول لیبل کاغذی لیبل (برچسب) را همه ما روی کالاهای متفاوت دیده ایم. کاغذی پشت چسب دار که مشخصات و بارکد محصول روی آن چاپ شده است. آوند پرینتر نماینده فروش انواع لیبل مخصوص دستگاه چاپ برچسب از جمله کاغذی ، متال ، پشت متال ، pvc ، برچسب اموال ، نارنجی ، حرارتی ، آزمایشگاهی ، جواهر ، دم موشی و… در سایزهای متفاوت می باشد.

رول لیبل کاغذی

رول برچسبهای موجود در بازار دارای سایز های استاندارد و متفاوتی هستند. مصرف کنندگان بر اساس نیاز خود، سایز مورد نظر خود را انتخاب می کنند. مثلاً کاربر می تواند برچسب پی وی سی ۳۵×۵۰ میلیمتر تک ردیفه یا دو ردیفه سفارش دهد که با ریبون های وکس رزین ، رزین و سوپر رزین سازگار می باشد.

رول لیبل کاغذی
رول لیبل کاغذی

Paper Label

رول لیبل کاغذی ( Paper Label ) از دسته لیبل هایی است که دارای تنوع گوناگونی می باشند و به سه دسته ی لیبل آرت ( لیبل نیمه گلاسه یا نیمه براق )، مات و گلاسه تقسیم می شوند. برچسب کاغذی در تمامی صنایع بخصوص بسته بندی کالاها، صنعت نساجی، پوشاک، دارویی، خشکبار و آجیل، موادغذایی، خودرویی و سایر موارد استفاده بسزایی دارد.

قیمت لیبل پشت چسب دار a4

در حقیقت این نوع برچسب ها را براساس نیاز و سلیقه مصرف کننده می توان با دستگاه های مخصوص چاپ به هر رنگی درآورد. رول لیبل کاغذی با دو نوع چسب آکرونال ( کم چسب ) و هاتملت ( پرچسب ) در بازار موجود می باشد. لازم به ذکر است که برند های مختلفی از متریال کاغذی پشت چسب دار موجود می باشد از جمله: رول کاورایتالیا، فاسون آلمان، upm فلاند و…

فلکسو

لیبل کاغذی متداول ترین و همچنین ارزان ترین برچسب موجود در صنعت بارکدینگ می باشد. ازمعایب برچسب کاغذی میتوان به آسیب پذیری آن در برابر پاره شدن، رول لیبل کاغذی مقاوم نبودن در محیط های مرطوب و در تماس مستقیم با مواد شیمیایی اشاره کرد. از ویژگی این نوع برچسب ها، چاپ پذیری بالا و مناسب با انواع سیستم های چاپ من جمله؛ چاپ افست، فلکسو ، دیجیتال و یا انواع چاپگرهای بارکد می باشد.

چاپ افست

لیبل های کاغذی ( آرت، مات و گلاسه ) به دو صورت رول و شیت ( صفحه ای ) عرضه می شود، که به صورت رول بیشتر برای چاپگر های بارکد ( لیبل پرینتر ها ) و شیت ( صفحه ای یا ورقه ای ) تا اندازه A4 جهت استفاده در چاپگر های لیزری، جوهر افشان و سوزنی می باشد. جهت استفاده در لیبل پرینتر ها بهترین نوع رول لیبل کاغذی ، آرت می باشد.

لیبل شیشه ای پشت چسب دار

این محصول در محیط خشک و در دمای معمولی جهت بسته بندی بیشترین مورد استفاده را بر روی سطوح مقوایی، کاغذی، شیشه ای و پلاستیکی را دارد و همچنین برای چاپ روی آن از ریبون های وکس و یا وکس رزین استفاده می شود. رول لیبل کاغذی شایان ذکر است که با آوردن یک لایه سلفون روی برچسب کاغذی میتوان آن را دربرابر آب و رطوبت مقاوم کرد.

رول کاغذ پشت چسبدار

لیبل کاغذی یا رول کاغذ پشت چسبدار از مواد مصرف دستگاه لیبل پرینتر که از آن برای چاپ بارکد و محتوا بر روی رول لیبل کاغذی استفاده می شود به همین دلیل به آن لیبل بارکد می گویند، از آنجایی که سطح این برچسب از جنس کاغذ و پشت آن به چسب آغشته شده به نام کاغذ پشت چسبدار هم مشهور شده است.

رنگ برچسب کاغذی

رنگ برچسب کاغذی رولی سفید بدون کادر و نوشته است به همین دلیل به آن لیبل خام می گویند، چاپ بر روی لیبل خام با استفاده مکانیسم چاپ حرارت غیر مستقیم انجام می شود رول لیبل کاغذی پس فقط دستگاه هایی که از ریبون استفاده می کنند امکان چاپ بر روی این برچسب را دارند.

قیمت لیبل کاغذی

قیمت تمام شده رول لیبل کاغذی بسیار به صرفه بوده به همین دلیل اکثر مراکز از این نوع لیبل استفاده می نمایید، قیمت تمام شده هر رول لیبل بستگی به تعداد برچسب های موجود در هر رول، سایز لیبل و تعداد ردیف های لیبل دارد.

تقیسیم بندی لیبل کاغذی بر چه اساس است

  • سایز لیبل
  • تعداد ردیف های رول
  • تعداد برچسب های چیده شده در هر رول
  • جنس مات و گلاسه

چاپ لیبل کاغذی به چه صورت انجام می شود؟

چاپ مورد نیاز رول لیبل کاغذی ، مکانیسم چاپ حرارت غیر مستقیم و استفاده از ریبون است، در این نوع چاپ دستگاه لیبل زن با انتقال حرارت به ریبون و کاغذ چاپ پر رنگ با با کیفیتی را درج می نماید، ریبون های سازگار رول برچسب کاغذی ریبون وکس و وکس رزین هستند، ریبون های سایزهای متفاوتی دارند، هنگام خرید بهتر است به سایز لیبل و عرض چاپ دستگاه لیبل زن خود توجه کنید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

لیبل کاغذی در چه جاهایی بیشترین استفاده را دارد؟

استفاده از کاغذ چسبدار رولی در فروشگاه، اداره پست، انبار پیشنهاد می شود، هنگام سفارش این لیبل توجه کنید که این لیبل در برابر حرارت و رطوبت مقامت نسبتا کمی دارد رول لیبل کاغذی پس برای شرایط آب و هوایی سخت پیشنهاد نمی شود و مناسب محیط های مسقف است.

سایز های معروف رول لیبل تک ردیف

  • ۵۰ × ۵۵ میلی متر
  • ۶۰ × ۴۰ میلی متر
  • ۵۰ × ۸۰ میلی متر
  • ۱۰۰ × ۴۰ میلی متر
  • ۲۵ × ۳۵ میلی متر
  • ۱۰۰ × ۱۵۰ میلی متر
  • ۱۰۰ × ۱۰۰ میلی متر

سایز های معروف رول کاغذ پشت چسبدار سه ردیف

  • ۱۵ × ۳۴ میلی متر
  • ۲۱ × ۳۱ میلی متر
  • ۲۵ × ۳۵ میلی متر
  • ۱۰ × ۳۰ میلی متر

سایز های معروف رول کاغذ پشت چسبدار دو ردیف

  • ۲۰ × ۴۰ میلی متر
  • ۲۵ × ۵۰ میلی متر
  • ۳۰ × ۴۵ میلی متر
  • ۳۴ × ۵۱ میلی متر

لیبل کاغذی ۶۰*۹۰

لیبل کاغذی ۶۰*۹۰ از جنس کاغذ است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب کاغذی، کاغذ پشت چسب دار هم می باشد. از جمله مواردی که برای چاپ بارکد از لیبل و برچسب کاغذی ۹۰*۶۰ استفاده می شود پاگتها هستند. لیبل کاغذی دارای نوع چاپ ریبون wax می باشد و به دلیل پرچسب بودنش بر روی شیشه، فلز، چوب، کارتن، نایلون و … قابل استفاده است. این رول لیبل کاغذی به صورت تک ردیفه می باشد.

لیبل کاغذی ۱۰۰ × ۴۰

لیبل کاغذی ۱۰۰ × ۴۰ به این منظور نام گذاری شده است که دارای ابعادی در اندازه عرض ۴۰ میلیمتر که در واقع معادل ۴ سانتی متر است و طول ۱۰۰ میلیمتر که در اندازه ۱۰ سانتی متر است طراحی و تولید شده است. تعدادی که در هر رول از این نوع برچسب رولی وجود دارد ۲۰۰۰ عدد است. یک ردیفه بودن نوع چیدمان رول لیبل کاغذی ۱۰۰ × ۴۰ به این دلیل است که دارای ابعاد نسبتا بزرگی برای قرار گرفتن درانواع دستگاه های لیبل پرینتر میباشد

لیبل کاغذی ۱۰۰ × ۵۰

رول لیبل کاغذی ۱۰۰ × ۵۰ یک نوع برچسب کاغذی است که علاوه بر این ابعاد، در اندازه های مختلف قابل تولید و عرضه میباشد و به دلیل اینکه مقاومت کمی نسبت به مواد شیمیایی از خود نشان میدهد، از آن به عنوان یک لیبل همیشگی و فضای باز استفاده کرد. چراکه خصوصیاتی شبیه به کاغذ دارد و در مقابل حرارت و کشش مقاومت بسیار کمی از خود نشان میدهد.

ساختار لیبل و برچسب

لیبل ها در انواع و جنس های مختلفی وجود دارند و هرکدام دارای ویژگی هایی می باشند که آنها را برای کاربری خاصی مناسب می کند. صرف نظر از جنس و مواد سازنده برچسب، رول لیبل کاغذی تمام لیبل ها دارای ساختار تقریبا یکسانی هستند.

The liner layer

لایه آستر(The liner layer)، که معمولاً دور انداخته می شود، باعث می شود که برچسب تا زمان مصرف، بکر باقی بماند. نوع و ضخامت آستر برای انجام رول لیبل کاغذی صحیح چاپ نیز بسیار مهم است.

The adhesive layer

لایه چسب (The adhesive layer) جایی است که برچسب با سطح محصول پیوند می خورد. لایه چسب معمولا در دو نوع هاتملت (Hotmelt) و آکرونال (Acronal) وجود دارد. چسب هاتملت با زیاد شدن دما چسبندگی اش بیشتر می شود، رول لیبل کاغذی اما چسب آکرونال در دماهای پایین قدرت چسبندگی بیشتری به دست می آورد.

The face stock

لایه رویی (The face stock) لایه سوم از ساختار لیبل و برچسب است. این لایه ای است که تصویر چاپ شده را دریافت و نمایش می دهد. رول لیبل کاغذی جنس این لایه برای کاربری های مختلف، متفاوت است و برای انتخاب مناسب ترین آن باید به دمای محیط، رطوبت و سایر موارد دقت کرد.

The top layer

لایه بالایی (The top layer)، که همیشه مورد نیاز نیست، شامل یک پوشش یا لایه رویی است که در مرحله آخر فرایند چاپ برچسب اعمال می شود. این لایه ای است که می تواند برای محافظت از چاپ، رول لیبل کاغذی ماندگاری بیشتر برچسب و افزودن جلوه ای نهایی به لیبل استفاده شود.

قیمت و خرید انواع لیبل و برچسب

این روزها تقریبا روی تمام کالاهای مصرفی از مواد غذایی گرفته تا لوازم خانگی برچسب یا لیبل چسبانده شده است. معمولا روی این لیبل های پشت چسبدار اطلاعات مفیدی راجع به محصول و بارکد درج شده است. اولین بار از لیبل در سال ۱۷۰۰ میلادی برای ظروف کوچک پزشکی استفاده شد. رول لیبل کاغذی به مرور با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف برچسب در جنس ها و ابعاد مختلف، با استفاده از دستگاه های صنعتی طراحی و ساخته شد.

برچسب کاغذی

لیبل های کاغذی (Paper Label) از نوع گلاسه، نیمه گلاسه و مات هستند، رنگ آنها معمولا سفید است در صورت نیاز می توان لیبل های کاغذی را به هر رنگی در آورد. لیبل های کاغذی برای چسباندن روی سطوح شیشه، کاغذ، فلز، پلاستیک و … مناسب هستند. رول لیبل کاغذی معمولا از برچسب های کاغذی در صنایع نساجی، پوشاک، بسته بندی مواد غذایی و خشکبار ، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و … استفاده می شود.

برچسب کاغذی
برچسب کاغذی

لیبل PVC

برچسب های پی وی سی (PVC Label) که به نام های لیبل صدفی، لیبل ضد آب و لیبل پلاستیکی نیز شناخته شده است، از جنس ماده پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) می باشند. لیبل PVC مقاومت بسیار بالایی در برای کشش و پارگی دارد، تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد تا تحمل می کند، انعطاف پذیری و چسبندگی بسیار بالایی دارد و رول لیبل کاغذی در برای رطوبت، آب و حلال های شیمیایی و UV بسیار مقاوم است.

برچسب PVC

برچسب PVC را می توان به راحتی بر روی انواع سطوح به راحتی الصاق کرد و در دو نوع هاتملت و آکرونال موجود است. برای چاپ روی لیبل پی وی سی از ریبون وکس رزین و رزین استفاده می شود و معمولا در صنایع پتروشمی، صنایع شیمیایی، رول لیبل کاغذی رنگسازی، انتقال خون، مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی، الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

لیبل متال

برچسب های متال از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده و دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند. معمولا از لیبل متال زمانی استفاده می شود که ماندگاری آن تا پایان عمر کالا مد نظر باشد. برچسب متال برای استفاده در محیط های بسیار سرد (۴۰- درجه سانتی گراد) و محیط های بسیار گرم (۲۲۰+ درجه سانتی گراد) مناسب است و رول لیبل کاغذی کارایی خود را در این بازه دمایی از دست نمی دهد.

لیبل های متال ضد خش

لیبل های متال ضد خش بوده و در برابر رطوبت، پارگی، مواد شیمیایی و حلال ها کاملا مقاوم هستند. معمولا از برچسب های متال در صنایع لوازم خانگی، ماشین سازی، الکترونیک، موبایل ، کامپیوتر و لوازم جانبی ، لوازم آرایشی ، لوازم صوتی و تصویری و … استفاده می شود. چسب لیبل های متال معمولا از نوع هاتملت می باشد رول لیبل کاغذی و حدود ۲۴ ساعت بعد از الصاق آن روی سطح امکان جدا کردن دیگر وجود ندارد.

لیبل اموال

برچسب شماره اموال (Asset Label) برای نظارت و کنترل اموال سازمان و یا اصطلاحا اموال گرانی مورد استفاده قرار می گیرد. لیبل های اموال خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند و به راحتی از روی سطح جدا نمی شود و در صورت جدا شده از روش سطح خرده می شود و رد آن باقی می ماند. رول لیبل کاغذی در واقع چسبندگی و خرد شوندگی (یا لایه شوندگی) از ویژگی های اصلی برچسب اموال می باشد.

لیبل برچسبی

لیبل کاغذی پشت چسبدار در انواع گلاسه ، نیم گلاسه (آرت) و مات که از نظر خاصیت چسبندگی میتوانند در دو نوع هاتملت و آکریلیک موجود میباشند.متداولترین و پرمصرف ترین نوع رول لیبل کاغذی نیم گلاسه(آرت) ۶۵-۸۰ گرم با چسب هاتملت میباشد که میتواند با توجه به نیاز و سلیقه ی مصرف کنندگان دارای رنگ های متنوعی هم باشند.برای چاپ بر روی لیبل های کاغذی از ریبون های مختلفی استفاده میشود اما مناسب ترین ریبون ها برای چاپ بر روی انواع لیبل های کاغذی ریبون های وکس و وکس رزین میباشد.

قیمت رول لیبل پشت چسب دار

در صورتی که در مقابل عوامل محیطی شدید مثل باران و یا آفتاب شدید قرار نگیرند اینگونه برچسب ها را میتوان بر روی بسته بندی کارتن و همچنین پالت مخصوص محصولات استفاده کرد، که بیشترین کاربرد رول لیبل کاغذی در صنایع مختلف از قبیل مواد غذایی، نساجی و شرکت های پست و حمل و نقل میباشد.

انواع لیبل های پشت چسبدار

رول لیبل کاغذی از نظر رنگی نیز تنوع زیادی دارد. لیبل پشت چسبدار یا لیبل های برچسبی نیز مانند سایر لیبل ها مارک های زیادی دارند و از لحاظ جنس نیز متنوع اند.طبق تقاضای مشتریان این نوع لیبل ها می توانند چسبندگی بالایی داشته باشند و
یا از نظر چسبندگی معمولی و متوسط تولید شوند. به هرحال متناسب با نوع کالا لیبل ها تولید و عرضه می شوند

لیبل پشت چسبدار کاغذی

  • ۹۵ میلی متر * ۱۲۵ میلی متر به صورت تک ردیفه عمودی که معمولا در صنعت نساجی استفاده می شود.
  • ۳۰ میلی متر * ۴۵ میلی متر به صورت دو ردیفه افقی که معمولا در صنعت نساجی استفاده می شود.
  • ۱۰۰ میلی متر * ۱۵۰ میلی متر به صورت تک ردیفه عمودی استفاده می شود.
  • ۲۵ میلی متر * ۵۰ میلی متر به صورت دو ردیفه افقی استفاده می شود.
  • ۲۱ میلی متر * ۳۱ میلی متر به صورت سه ردیفه افقی استفاده می شود.
  • ۶۷ میلی متر * ۱۰۶ میلی متر به صورت تک ردیفه افقی استفاده می شود.

لیبل چیست؟

لیبل به برچسب ظریف ،یک تکه کاغذ،پلیمر،پارچه یا فلز که بر روی کالا چسبانده می‌شود میگویند که در فرهنگ بسته بندی لیبل به معنای برچسبی است که معرف اطلاعات کالاست و میتوان مشخصات آن که شامل ادرس ، رول لیبل کاغذی اسم و مشخصات فنی میباشد را بر روی ان درج کرد .

بررسی برچسب

معمولاً اطلاعاتی درباره مشخصات یک کالا یا شی بر روی لیبل درج میشود.تفاوت لیبل و موارد مشابه مانند “تگ” این است که انها بر روی اجسام نصب می‌شوند که رول لیبل کاغذی این مورد درباره‌ی همه‌ی اجسام امکان‌پذیر نمی‌ باشد ولی لیبل روی اجسام چسبانده میشود و تفاوت دیگر ان قیمت ارزان لیبل در مقایسه با تگ و موارد مشابه دیگراست.

paper-label یا لیبل کاغذی چیست؟

رول لیبل کاغذی شامل انواع لیبلِ نیمه گلاسه- گلاسه – مات به صورت برچسبی ومعمولی و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. این نوع لیبل برای محل‌ها و مکان‌های پاکیزه و خشک بوده و عمر مفید آن کوتاه است. رول لیبل کاغذی از نظر مارک و نوع متنوع ترین و ازذنظر قیمت ارزان ترین لیبل است.

بهترین لیبل کاغذی

در تاپ لیبل میتوانید لیبل را به بهترین قیمت خریداری کنید. تاپ لیبل فروشنده و تولید کننده انواع سایزهای رول لیبل کاغذی است.ارتقاءکیفیت محصولات ، قیمت مناسب و تحویل محصولات در کمترین زمان ممکنلیبل برچسب کاغذی ۳۵×۳۰ ، دارای زیرهسیلیکون می باشد که معمولا دارای ضخامتی در حدود ۶۰ تا ۷۵ میکرون می باشد. فاصله مناسب بین سایز های لیبل باعث خواهد شد تا چشمی دستگاه لیبل پرینتر بتواند به راحتی لیبل ها را از هم تفکیک کند و به صورت استاندارد در حدود ۲ تا ۳ میلیمترمی باشد.

بهترین لیبل کاغذی
بهترین لیبل کاغذی

لیبل متال مشهد

میزان ضخامت خود لیبل ها معمولا بین ۶۰ تا ۸۰ میکرون در نظر گرفته می شوند. چسب بکار برده شده در لیبل ها متفاوت هست که در مجموع از دو نوع چسب در تولید لیبل ها استفاده می گردد. در موارد کم چسب معمولا در هر متر مربع از ۱۷ گرم رول لیبل کاغذی چسب گرم استفاده می گردد که به خاطر اثر کمی که لیبل ها بعد از چسبدن از خود به جا می گذارند معمولا در صنایع خاصی مانند ازمایشگاه، شیشه و بلور، صنعت چوب و پلاستیک استفاده می گردند.

در مورد لیبل های پر چسب

معمولا در هر متر مربع لیبل ۳۵ گرم چسب گرم استفاده می گردد که به همین خاطر به سختی از سطوح جدا می گردد و اثر گذاری زیادی را دارد و در صنفهای گوناگونی مانند اغذیه ، صنعت نساجی ، پوشاک ، خشکبار ، اتومبیل ،پتروشیمی ، رول لیبل کاغذی بسته بندی ، لبنیات و … مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *