لفاف ساختماني چيست

لفاف ساختمانی چیست

لفاف ساختمانی چیست

لفاف ساختمانی چیست طبق دستورالعمل مقررات ملی ساختمان (مبحث۱۲)، کلیه دهانه های باز کارگاه های ساختمانی که احتمال سقوط افراد و اجسام در آن وجود دارد باید بوسیله پوشش های موقت به طور محکم و مناسب حفاظت گردند.

لفاف ساختمانی چیست

اصطلاحاً این پوشش را لفاف کارگاهی (لفاف ساختمان) می نامند. کلیه املاک طبق دستورالعمل شهرداری تهران موظف هستند، پس از اتمام سقف طبقات، نمای ظاهری ساختمان را با پرده های برزنتی یا پلاستیکی سفید بپوشانند. اجرای لفاف به جزء رنگ سفید به هیچ وجه مجاز نمی‌باشد.

لفاف ساختمانی چیست
لفاف ساختمانی چیست

شبکه‌های توری

این شبکه‌های توری به علت داشتن بافت مشبک، در عین اینکه پوششی ایمن بر روی ساختمان در حال احداث ایجاد می‌کنند، جریان باد و هوا را به راحتی از خود عبور داده و به این ترتیب در برابر وزش بادهای سنگین نیز جابجا و یا پاره نمی‌شوند. این ویژگی در کنار قیمت مقرون بصرفه آن، مزیت بسیار بزرگی در مقایسه با پوشش ها و لفاف‌های دیگر ساختمان هم‌چون: لفاف های گونی و برزنتی برای توری ایمنی ساختمان به‌حساب می‌آید.

این مراحل شامل:

  • آنالیز سایت، جهت گیری بنا و توپوگرافی
  • ایده های طراحی(ایده های مفهومی، عملکردی و تحلیلی)
  • سازمان و نمودار عملکردی
  • مفاهیم فرمال، سمبلیک و زیبایی شناسی و نیز ترکیب مصالح، سازه و جنبه های اجرایی است.

لفاف فضایی- لفاف خورشیدی

در مقابلِ جنبه های کمی برنامه ریزی و جنبه های معمارانه طراحی، طراحی شهری و محتوا و محصولات آن، از جمله راهنماهای طراحی به جنبه های کیفی محیط، به نحوی که به زمینه موضوع طرح پاسخ دهنده باشند میپردازد. از جمله ابزار کنترل و راهنمای طراحی برای توسعه گران، مسئولین و مردم عادی که در صدد اقدام در این زمینه هستند، میتوان به لفاف فضایی ساختمانها در عرصه مداخله اشاره نمود.

شرکت های تولید کننده لفاف

لفاف فضایی در کنار سایر زمینه های توجه طراحی شهری مانند: بافت زمینه، الگوی شبکه معابر، چیدمان و کلیت طرح ابنیه، فضاهای باز و سیمای زمین و… استانداردهای لازم برای دستیابی به توسعه مورد نظر مبتنی بر اهداف طراحی را تعریف میکند.

چای لفاف دار یعنی چی

در یک تعریف ساده، لفاف فضایی آن چیزی نامیده میشود که حدود خارجی یک بنا را تشکیل داده، محیط داخلی آن را از فضای خارجی جدا میکند: سقف، دیوارهای خارجی وکف !. در تعریفی دیگر، عبارتست از حدود فضایی که توسط یک بنا اشغال میشود و معمولا بوسیله بعضی مشخصه های عددی مانند میزان عقب نشینی، نوع عقب نشینی پلکانی، حداکثر ارتفاع مجاز و حداکثر سطح اشغال بنا تعریف میگردد.

لفاف فضایی و تعریف آن

  1. ترکیب فرم بنا در همجواری با زمینه اعم از بافت زمینه و ساختمانهای مجاور
  2. میزان انرژی لازم برای حفظ سطح آسایش در فضای داخلی
  3. حفظ حقوق سایه اندازی فضاهای باز عمومی و خصوصی همجوار

لفاف خورشیدی

دسترسی به نور خورشید، همواره یکی از عوامل شکل دهنده به فرم شهرها بوده است. این مسئله از موارد بدیهی در معماریهای بومی و منبع الهام بسیاری از معماران در زمان حاضر است. از این گذشته، دستیابی به نور خورشید به یکی از ضوابط سخت و دقیق شهرسازی در دوران معاصر تیدیل شده است.

سایه اندازی

رعایت حقوق سایه اندازی موضوعی لازم­الرعایه در طراحی شهری است تا بوسیله آن بتوان هم امکان استفاده از انرژی گرمایی خورشید را در زمستان برای ساختمانها تامین کرد و هم شرایط آسایش محیطی مردمی که در خیابانها، پیاده روها و فضاهای باز شهری حضور دارند را فراهم نمود. تامین جذب میزان مناسب و سهم عادلانه­ای از انرژی خورشیدی، کار ساده ای نیست.

اسکلت فلزی

هنگامی که صحبت از کار ایمن در ارتفاع به میان می‌آید، به خصوص در ساختمان‌ های اسکلت فلزی، تورهای ایمنی متداول‌ترین شکل حفاظت از سقوط هستند. این تورهای ایمنی مانند یک داربست در زیر و اطراف محل کار قرار می‌گیرند، بنابراین اگر کارگری در هنگام کار، بیافتد، در تور گیر می‌کند.

بدون لفاف چیست

پیمان‌کاران اغلب سیستم توری محافظ را به عنوان یک روش پیشگیری از سقوط برای محافظت از کارگران و جلوگیری از آسیب جدی نصب می‌کنند. این توری ها به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شوند و برای شرایط کاری در ارتفاعاتی مانند کارهای معلق (به عنوان مثال پل‌ها)، سایت‌های ساختمانی و انبارها طراحی شده‌اند.

داربست

وقتی صحبت از داربست می‌شود، استفاده از روکش داربست سنگین از اهمیت بالایی برخوردار است. اکسیرساز شمال، محصولاتی را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کنند پروژه‌های ساختمانی شما در هر اندازه و ارتفاعی، ایمن و محافظت شده باشند. استفاده از توری شبکه و انواع توری سایبان اکسیرساز شمال، یک محیط کاملاً محدود و بسته را در ساختمان ایجاد می‌کند. هیچ باد و بارانی نمی‌تواند وارد شود و هیچ گرد و غبار یا ماسه ای نیز از آن فرار نمی‌کند.

چای لفاف دار یعنی چی

تمام تورهای ایمنی ما مطابق با استانداردهای مربوطه ساخته شده‌اند و دارای گواهی انطباق هستند. طبق قانون، هنگامی که کارگرانی در ارتفاع کار می‌کنند، در آن پروژه توری جلوگیری از سقوط باید حتما وجود داشته باشد و شبکه‌های ایمنی ما در صورت نصب صحیح، محافظت موثری را ارائه می‌دهند.

لفاف ساختمانی چیست؟

عمده‌ترین کاربرد توری لفاف ساختمان را می‌توان محافظی در برابر خطرات احتمالی سقوط مصالح ساختمانی نام برد. این توری‌ها که به منظور حفاظت از جان افراد و کارگران نصب می‌شوند، دارای انواع متفاوتی هستند. این توری‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر، آب، آتش‌سوزی و باد هستند.

توری لفاف ساختمان چیست و به چه منظور استفاده می‌شود؟

با افزایش پروژه‌های ساخت‌وساز، اهمیت ایمن‌سازی آن نیز از جمله مواردی است که در این صنعت مطرح شده است. توری لفاف ساختمان را می‌توان از جمله مواردی دانست که در بحث افزایش امنیت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری لفاف ساختمان

از توری لفاف ساختمان به منظور محافظ از سازه در برابر باد و طوفان نیز استفاده می‌شود. جنس این توری اغلب از پلی‌اتلین بوده و تا ۴ و ۵ سال طول عمر مفید را دارا است لفاف ساختمانی چیست . سازندگان ساختمان می‌توانند پس از پایان کار توری لفاف را جمع‌آوری کرده و برای محافظت در ساختمان بعدی مورد استفاده قرار دهند.

نحوه استفاده از توری لفاف ساختمان

توری لفاف ساختمان دارای انواع کوتاه مدت و بلندمدت است. افراد بر اساس کاربرد خود می‌توانند توری ایمنی مورد نیاز خود را انتخاب و از آن استفاده کنند.توری لفاف کوتاه مدت اغلب به صورت مفید تا ۱ سال قابلیت استفاده را دارد لفاف ساختمانی چیست . این توری تا دمای منفی ۵۰ و مثبت ۸۰ تولید می‌شود. عرض توری لفاف کوتاه مدت از ۱ متر تا ۳۰/۱ و ۵۰/۱ متر قابلیت استفاده را دارد.

توری ایمنی ساختمان

توری ایمنی ساختمان از طریق یکسری گیره مخصوص می‌تواند از طریق متخصص نصب این کار انجام شود. کارفرمایان بر اساس موقعیت ساختمان می‌توانند توری لفاف مورد نظر خود را انتخاب کنند لفاف ساختمانی چیست . مقاومت بالا در برابر نور خورشید، وزش باد، گرد و غبار و … از عواملی است که صاحبان پروژه‌های ساختمانی باید در انتخاب توری لفاف ایمنی مد نظر خود قرار دهند.

چرا باید از توری لفاف ساختمانی استفاده کنیم؟

  • این توری از سقوط مصالح ساختمانی جلوگیری می‌کند. همین موضوع سبب حفظ جان افراد عابر و کارگران ساختمانی می‌شود.
  • جلوگیری از سقوط مصالح در توری لفاف ساختمان می‌تواند سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های مصالح ساختمانی شود.
  • این توری ایمنی دور تا دور ساختمان کشیده می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود تا نمای بهتر و زیباتری را نسبت به یک ساختمان در حال ساخت به نمایش شهری عرضه کند.
  • مقاومت بالای توری لفاف ساختمانی باعث جلوگیری از وزش باد شدید به داخل ساختمان می‌شود.

لفاف ساختمان

این موارد را می‌توان از جمله مزیت‌هایی دانست که استفاده از توری لفاف ساختمان را بر افراد واجب می‌کند. از آنجایی که شرکت‌های بیمه نیز استفاده از این توری ایمنی را در سازه‌های در حال ساخت ضروری کرده‌اند، بهتر است تردید را کنار گذاشته و این توری ایمنی را خریداری کنید لفاف ساختمانی چیست . در نظر داشته باشید که این توری ایمنی علاوه بر قیمت مناسب، قابلیت استفاده دوباره را دارا است.

لفاف ساختمان
لفاف ساختمان

لفاف فضایی

لفاف فضاییِ ساختمانها این قابلیت را دارد که کاراکتر و شخصیت محله را تغییر داده و بر روی کیفیت تابش نور خورشید لفاف ساختمانی چیست ، بر روی بناهای مجاور و فضاهای باز، رعایت حریم اشراف و تسلط بر سایر کاربریها و همچنین کیفیت فضاهای داخلی بنا، امنیت و کارایی فضاهای باز و نیز حفظ یا عدم رعایت مقیاس پیاده و امنیت آن در هم کناری با خیابانها تاثیر گذارد.

لفاف در حقوق

توسعه متراکم یا کم تراکم، مترادف با افزایش یا کاهش حجم کلی لفاف فضایی تلقی میشود و میتواند با تغییر در ارتفاع، الگوی درصد ساخت(با کاهش یا افزایش سطح باز اطراف توده ساختمانی) لفاف ساختمانی چیست یا تغییر در ترکیب الگوی توده ساختمان( مانند استفاده از الگوی ردیفی، پیرامونی یا…) به تراکمهای مختلف دست یافت. رویکردهای مختلف، تاثیرات مختلفی بر کیفیت موضوعات مذکور برجای میگذارد.

لفافه گویی چیست

بنابراین شناسایی جنبه های واجد شخصیت در حوزه مداخله، میتواند اثربخشی هویتمند مداخله را تضمین نماید. این مسئله نه تنها بر حوزه مداخله که بر حوزه بلافصل و ارتقاء شخصیت و کاراکتر آن نیز در توسعه های آتی تاثیر گذار خواهد بود. این جنبه ها بطور خلاصه عبارتند از: ارتفاع و توده، عقب نشینی از بر خیابان، همکناری ساختمانها، دید “به” و “از” ساختمانها به یکدیگر (اشراف بصری)، محافظت در برابر اثر باد و فرم سقفها.

سطح ابتدایی

سطح ابتدایی که بر رویکرد اجرایی استوار است میزان تابش مورد نیاز برای هر یک از جهت گیریهای نما، موقعیت پلاک در شهر( استقرار در قسمت پرتراکم یا کم تراکم شهر) و ناحیه اقلیمی را محاسبه و تعریف میکند لفاف ساختمانی چیست . در این سطح آزادی عمل برای طراح وجود دارد و کافیست الزامات مربوط توسط طراح رعایت شود.

سطح دوم

سطح دوم نیز بر اساس رویکرد اجرایی، ساعات جذب نور خورشید را که طی آن ساعات میباید نور خورشید بر ساختمان بتابد را نشان میدهد. طراح موظف است نشان دهد طی این ساعات ساختمانهای اطراف در معرض نور خورشید قرار دارد لفاف ساختمانی چیست . به عبارت دیگر ساختمان در دست طراحی، مانعی برای تابش خورشید بر روی ساختمانهای همجوار طی ساعات مشخص شده نخواهد بود.

سطح سوم

سطح سوم رویکردی توصیفی تجویزی دارد و بر میزان و زمان جذب نور خورشید اشاره دارد. این روش با استفاده از زاویه تابش خورشید در ساعات و جهات مختلف به تعیین حقوق سایه اندازی میپردازد لفاف ساختمانی چیست . در صورت طراحی بر اساس این خطوط، نیاز به تلاش بیشتری برای اثبات رعایت حقوق ابنیه و فضاهای باز عمومی همجوار لازم نیست.

اصلاح تکنیکهای مرسوم

در واقع لفاف خورشیدی اصلاح نسبتا ساده ای از تکنیکهای موجود و مرسومی است که با تعریف حداکثر ارتفاع، عرض و عمق ساختمانهایی که بناست در آینده احداث شوند، لفاف ساختمانی چیست به تعریف و تعیین محدوده فرضی که سطح زیر بنا را مشخص میکند میپردازد.

در این زمینه دو رویکرد به تعیین حدود فضایی مجاز ساختمان میپردازد:

روش اول که با دیدگاهی سخت و انعطاف ناپذیر به تجویز حداکثر ارتفاع بنا، تعداد طبقات و یا هردوی آن میپردازد، رویکرد دوم که تا حدی انعطاف پذیرتر است محدودیتها را بر اساس نسبت بین درصد ساخت و سطح اشغال همکف در یک سایت تنظیم مینماید. بطور مثال با درصد اشغال ۶۰۰ درصد مفروض میتوان کل زمین را در ۶ طبقه به زیر ساخت برد و یا نیمی از زمین را در ۱۲ طبقه ساخت.

لفاف سفره یکبار مصرف

با اینکه هر دو روش نسبت مشخصی از بهره مندی از نور خورشید را تامین میکنند اما در هر حال این میزان، میزان بهینه و مطلوب نیست لفاف ساختمانی چیست . مشکل اصلی در اینست که در این دو روش، طراحان توان طراحی ساختمان بر اساس اثر خورشیدی که برجا خواهد گذاشت بصورت ذهنی ندارند.

آسمانخراش

بطور مثال آسمانخراشی با ترکیب شکل زیر در صورت جهت گیری شرقی- غربی سایه کمتری در زمستان نسبت به زمانی که جهت گیری شمالی-جنوبی داشته باشد ایجاد میکند لفاف ساختمانی چیست . بنابراین اهمیت دادن به کیفیت جهت گیری ساختمان، بدون آنکه تغییری در تراکم مسکونی آن بوجود آید، تاثیر عمده ای بر بهره مندی خورشیدی ساختمانهای مجاور خواهد گذاشت.

هندسه لفاف خورشیدی

در مقایسه با تکنیکهای مرسوم تعیین حدود فضایی ساختمان، لفاف خورشیدی هندسه متفاوتی را (که از حرکت روزانه و فصلی خورشید منتج شده باشد) برای تعیین محدودیتهای توسعه معرفی میکند لفاف ساختمانی چیست . بنابراین همانطور که نتیجه لفاف فضایی در رویکرد سنتی شبیه یک جعبه مکعبی شکل است، لفاف خورشیدی، هم در محور عمودی و هم در جهت مایل تعیین شکل مینماید.

کارخانه تولید لفاف

در نتیجه ساختمانها و بلوکهای شهری که بر اساس لفاف خورشیدی شکل میگیرند احتمالا ریخت و قالب منحصر بفردی خواهند داشت. هیچ یک از وجوه بنا شبیه وجه دیگرش نخواهد بود و هیچ جداره ای از خیابان نیز شبیه جداره دیگرش نیست لفاف ساختمانی چیست . ساختمانهای مجاور به جای آنکه در فصل مشترکهای تند و تیز با هم برخورد کنند با سطوح ملایم تری در مجاورت هم قرار میگیرند.

لفاف چیست ؟

همانطور که پیشتر گفتیم لفاف مفهوم بسیار گسترده ای داشته و به عنوان هر نوع بسته بندی انعطاف پذیر مواد غذایی و کالا شناخته شده است لفاف ساختمانی چیست . لفاف ها به صورت فیلم یا همان رول تولید شده و سپس با استنفاده از دستگاه های دوخت به صورت ابعاد شده برای بسته بندی و پلمپ آماده سازی می شود.

لفاف ساشه چیست ؟

تولید ساشه بسته بندی هیچ تفاوتی با لفاف ندارد، تنها تفاوت میان ساشه های بسته بندی با لفاف ها در ابعاد آن می باشد زیرا ساشه ها برای بسته لفاف ساختمانی چیست بندی های تک نفره در ابعاد های کوچک طراحی و تولید می شود.

ویژگی های لفاف چیست ؟

لفاف ساختمانی چیست لفاف ها دارای برخی خواص و ویژگی های به خصوص می باشد که باعث می شود نسبت به دیگر بسته بندی برخی مزایا در اختیار شما قرار دهد که عبارتند از :

  • آسان مصرف
  • آسان باز شو
  • افزایش تاریخ فساد
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب
  • چاپ پذیری بسیار بالا
  • افزایش چند برابری سرعت بسته بندی و پکینگ

فیلم های پلیمری بر اساس رنگبندی پایه

هیچ محدودیتی در رنگبندی پایه برای تولید وجود ندارد از همین رو می توان با افزودنی مستربچ پایه رنگ فیلم را تغییر داد یا با چاپ تمپلات پایه فیلم را در رنگبندی مورد نظر تولید کرد. به طور کلی رنگبندی تولید فیلم های پلیمری عبارتند از :

  • فیلم شفاف
  • فیلم مات
  • فیلم صدفی
  • فیلم لمینت شده با متالایز (نقره ای)

لفاف ها بر اساس جنس

همانطور که پیشتر گفتیم لفاف ها به عنوان طیف گسترده ای از بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، که از متریال ها و لمینت های بسیار گوناگونی با توجه به نوع محصول تشکیل شده است. لفاف ساختمانی چیست برخی از مواد اولیه تولید لفاف های بسته بندی عبارتند از :

لفاف ها بر اساس جنس
لفاف ها بر اساس جنس

سلفونی (OPP-BOPP-CPP)

پر استفاده ترین متریال برای تولید لفاف انواع سلفون و مشتقات آن می باشد که در تمامی فروشگاه های مواد غذایی قابل مشاهده است. لفاف ساختمانی چیست این نوع به علت چاپ پذیری و مقاومت بالا برای اکثر بسته بندی های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

نایلونی (پلی اتیلن)

لفاف های نایلونی یا همان پلی اتیلن تک لایه به عنوان ارزان قیمت ترین نوع لفاف های بسته بندی شناخته شده است که برای انواع صنایع بهداشتی و لفاف ساختمانی چیست غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

متالایز

بسته بندی هایی که برای افزایش تاریخ انقضا یا دیگر نیاز ها به بسته بندی های مقاوم تری نیاز دارد، با فیلم های متالایز لمینت می شود. لفاف ساختمانی چیست متالایز باعث بازتاب نور خورشید شده و از محتوای داخل بسته بندی به بهترین شکل محافظت می کند.

پلی استر (BOPET)

لفاف ساختمانی چیست فیلم های پلی استر در اکثر موارد با ضخامت پایین روی دیگر متریال ها برای نفوذ ناپذیری بسته بندی لمینت می شود.

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم در اصل همان متالایز با ضخامت بسیار بالاتر می باشد که نسبت به متالایز دارای مقاومت و کارایی بیشتری است. لفاف ساختمانی چیست این نوع برای بسته بندی مواد غذایی خاص همانند قهوه یا بسته بندی لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قابل تولید لمینت از تک لایه تا چهار لایه

اکثر لفاف های بسته بندی به صورت لمینتی از چند لایه متفاوت تشکیل شده است، با لمینت لایه های گوناگون روی یکدیگر مقاومت و کارایی بسته بندی چندین برابر می شود، لفاف ساختمانی چیست اکثر بسته بندی های که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید تشکیل شده از پلی استر، پلی اتیلن و متالایز لمینت شده می باشد.

لفاف تک لایه چیست ؟

لفاف ساختمانی چیست نمونه های تک لایه در اکثر موارد برای بسته بندی های غیر خوراکی و محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که در اکثر موارد با متریال های پلی اتیلنی تولید می شود.

دو لایه چیست ؟

این نوع برای مواد غذایی که به طور خودکار دارای ماندگاری بالایی است مورد استفاده قرار می گیرد. لفاف ساختمانی چیست برای درک بهتر این نوع می توان به بسته بندی های خشکبار، چای، حبوبات و …. اشاره کرد.

سه لایه چیست ؟

این نوع برای بسته بندی هایی که نیازمند ماندگاری بالایی است یا حالت مایع دارد مورد استفاده قرار می گیرد، لفاف ساختمانی چیست به طور مثال این نوع بسته بندی برای ساشه های سس تک نفره، آبلیمو، سرکه، قهوه، روغن زیتون و … مورد استفاده قرار می گیرد.

چهار لایه چیست ؟

لفاف های لمینتی چهار لایه به عنوان مقاوم ترین نوع بسته بندی های انعطاف پذیر شناخته شده است که برای حساس ترین محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. لفاف ساختمانی چیست برخی از کاربرد های این نوع می توان به بسته بندی شیر خشک، غذای کودک، غذای حیوانات، سوپ آماده و … اشاره کرد.

طراحی و چاپ بسته بندی های انعطاف پذیر (flexible printing)

صنعت بسته بندی های انعطاف پذیر که به صورت فیلم (رول) تولید می شود با روش های چاپ انعطاف پذیر برای درج طرح یا تصویر اختصاصی روی بسته بندی قابل انجام است. شرکت بهاران چاپ با استفاده از مجرب ترین کارشناسان طراحی بسته بندی های انعطاف پذیر قادر به قبول سفارش شما از اولین مرحله تا تولید و چاپ می باشد.

انواع روش های چاپ روی فیلم های پلیمری عبارتند از :

چاپ هلیوگرارور

لفاف ساختمانی چیست در این روش چاپی از کلیشه های فلزی با جنس چدن استفاده می شود که تا ۱۲ رنگ به صورت مادام العمر امکان چاپ را برای شما فراهم می کند.

چاپ فلکسو سیلندر مرکز

در این روش از کلیشه های ژلاتینی با قابلیت چاپ تا سقف ۵۰ تن استفاده می شود لفاف ساختمانی چیست . در این روش چاپی تا ۸ رنگ قابلیت چاپ وجود دارد.

روش های تحویل لفاف چیست ؟

لفاف ساختمانی چیست لفاف به صورت قابل تولید و تحویل می باشد که عبارتند از :

تحویل به صورت ابعاد شده (پاکتی)

این نوع به صورت یک طرف باز برش و دوخت خرده و سپس تحویل مشتری داده می شود تا با دستگاه های ساده خانگی یا کارگاهی بسته بندی و دوخت لفاف ساختمانی چیست انجام شود.

تحویل به صورت رول (فیلم)

لفاف ساختمانی چیست این نوع به صورت فیلم تولید شده و با استفاده از دستگاه های پیلوپک، توزین و دیگر دستگاه های پرکن، پرشده و دوخت و پکینگ انجام می شود.

لفاف ساختمانی

طبق دستورالعمل مقررات ملی ساختمان (مبحث ۱۲)، همۀ دهانه‌های باز کارگاه‌های ساختمانی، که احتمال سقوط افراد و اجسام در آن‌ها وجود دارد، باید با پوشش‌های موقت به‌طور محکم و مناسب حفاظت شوند لفاف ساختمانی چیست . این پوشش را اصطلاحاً لفاف کارگاهی می‌نامند. همۀ املاک طبق دستورالعمل شهرداری تهران موظف هستند پس از اتمام سقف طبقات، نمای ظاهری ساختمان را با پرده‌های برزنتی یا پلاستیکی سفید بپوشانند.

جان‌پناه ساختمانی

همۀ املاک باید پس از اجرای سقف طبقۀ اول، جان‌پناه را با رعایت اصول ایمنی تعبیه کنند؛ جان‌پناه باید با توری به داربست مهار شود تا در صورت سقوط اجسام بتواند در مقابل نیروها و ضربه‌های وارده در تمام جهات مقاومت کند لفاف ساختمانی چیست . نردۀ حفاظتی (داربست) در فواصل حداکثر ۲ متر، باید دارای پایه‌های عمودی باشد و زاویۀ جان‌پناه باید به سقف حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۵ درجه باشد.

طول عمر مفید توری نمای ساختمان چند سال است؟

طول عمر مفید توری محافظ ساختمان به شیوه نگهداری ما بستگی دارد. اما به طور میانیگن ۵ سال تعیین میشود و بهتر است بیشتر از این استفاده نشود. لفاف ساختمانی چیست ترجیح تولید کنندگان این نوع توری نیز بعد از این مدت تعویض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *