چاپ رول بسته بندي

چاپ رول بسته بندی

چاپ رول بسته بندی

چاپ رول بسته بندی یکی از بخش‌های مهم مارکتینگ محصولات، نوع طراحی بسته بندی آنهاست. در سال‌های گذشته اهمیت بسته بندی در فروش و بازاریابی از همیشه بیشتر شده است. وقتی مشتری برای خرید به قفسه‌ای پر از برندهای مختلف مراجعه می‌کند، یکی از معیارهایی که باعث می‌شود محصول شما گوی رقابت را از سایر برندها برباید، نوع بسته بندی محصول شماست.

چاپ رول بسته بندی

کاغذ کرافت که از ضایعات چوب به دست می‌آید، یکی از مهم‌ترین متریال‌های چاپ بسته بندی است. از آنجایی که کاغذ کرافت متری در گرماژهای مختلفی در دسترس است، شما می‌توانید با توجه به میزان مقاومتی که برای بسته‌بندی خود لازم دارید، یکی از انواع آن را سفارش دهید. برای مثال کاغذ کرافت نازک برای بسته‌بندی میوه و سبزیجات مناسب است. چاپ رول بسته بندی چرا که هم وزن سبکی دارد هم در برابر رطوبت و نفوذ هوا مقاوم است.

چاپ رول بسته بندی
چاپ رول بسته بندی

چاپ نایلون بسته بندی

می خواهیم شما را با تولید و چاپ نایلون بسته بندی و قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی آشنا کنیم. چاپ رول بسته بندی می توانید انواع چاپ روی نایلون بسته بندی کوچک و بزرگ شامل نایلون بسته بندی مرغ، نایلون بسته بندی میوه، نایلون بسته بندی خشکبار، نایلون بسته بندی ساندویچ، نایلون وکیوم، سلفون حراتی و …… را در اختیار شما قرار دهد

نایلون بسته بندی وکیوم

نایلون بسنه بندی وکیوم در صنایعی کاربرد دارد که بخواهیم محصول ماندگاری بیشتری داشته باشد چاپ رول بسته بندی یا در معرض هوا قرار نگیرد و هوای داخل آن ساکشن شود، بیشترین و مهمترین محل مصرف نایلون یا کیسه وکیوم در صنایع غذایی است.

نایلون بسته بندی پوشاک و قطعات صنعتی

در صنایع تولید قطعات و پوشاک، چاپ پلاستیک بسته بندی معمولا بصورت رگباری انجام میشود، یعنی پس از انتخاب طرح مورد نظر توسط مشتری این طرح در فواصل ثابت افقی و عمودی در رول نایلون چاپ و سپس میتوان براساس سایز دلخواه مشتری، چاپ رول بسته بندی برش و دوخت را با دستگاههای برش و دوخت انجام داد.

چاپ نایلون بسته بندی

می خواهیم شما را با تولید و چاپ نایلون بسته بندی و قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی آشنا کنیم. مجموعه پی پک می توانید انواع چاپ روی نایلون بسته بندی کوچک و بزرگ شامل نایلون بسته بندی مرغ، نایلون بسته بندی میوه، نایلون بسته بندی خشکبار، نایلون بسته بندی ساندویچ، نایلون وکیوم، سلفون حراتی و …… را در اختیار شما قرار دهد همچنین اگر شما تولید کننده مواد غذایی هستید می توانید از دستگاه های بسته بندی و دستگاههای وکیوم با کیفیت این مجموعه در کسب و کار خود بهره ببرید.

نایلون بسته بندی وکیوم

نایلون بسنه بندی وکیوم در صنایعی کاربرد دارد که بخواهیم محصول ماندگاری بیشتری داشته باشد یا در معرض هوا قرار نگیرد و هوای داخل آن ساکشن شود، بیشترین و مهمترین محل مصرف نایلون یا کیسه وکیوم در صنایع غذایی است. چاپ رول بسته بندی برای آشنایی بیشتر با نایلون بسته بندی مواد غذایی روی لینک های موجود در همین سطر کلیک کنید.

نایلون بسته بندی شیرینگ یا حرارتی

این نایلون نیز برای بسته بندی در انواع صنایع کاربرد دارد، چنانچه شما بخواهید محصول شما پلمپ باشد و همچنین بسته بندی شکیل و زیبایی داشته باشید از این نایلون باید استفاده کنید. نایلون شیرینگ به حرارت حساس است و در اثر تماس غیر مستقیم با حرارت، چاپ رول بسته بندی جمع شده و محصول بسته بندی می شود.

عوامل موثر در قیمت چاپ نایلون بسته بندی

چاپ رول بسته بندی مهمترین عوامل موثر در قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی عبارتند از :

  • ضخامت نایلون یا نایلکس
  • طرح شما و تعداد رنگ مورد نیاز آن

دستگاه چاپ بسته بندی مواد غذایی

چاپ رول بسته بندی به طور کلی برای چاپ بسته بندی مواد غذایی از دو دستگاه استفاده می شود که عبارتند از :

  • دستگاه چاپ هلیوگراور
  • چاپ فلکسو ( استک و سیلندر مرکز )

دستگاه چاپ فلکسو

یکی از پر استفاده ترین دستگاه های چاپی برای انواع مواد اولیه فلکسو می باشد که روی اکثر مواد اولیه قابلیت چاپ را دارد چاپ رول بسته بندی اما بیشتر برای رول های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه چاپ فلکسو دارای کیفیت بسیار بالایی است که حتی ریز ترین جزئیات را هم با بهترین وضوح چاپ می کند.

دستگاه چاپ هلیوگراور

دستگاه چاپ هلیو به عنوان با کیفیت ترین دستگاه چاپ شناخته شده که ریزترین جزئیات را هم با بالاترین کیفیت بدون هیچ فاصله چاپی اجرا می کند اما تنها برای مواد اولیه سلفونی که در ادامه مطلب چاپ رول بسته بندی به تمام آن ها اشاره شده قابل استفاده است و برای مواد اولیه پلی اتیلنی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

انواع دستگاه های چاپ فلکسو عبارتند از

دستگاه فلکسو با توجه به مدل و برند سازنده چاپ رول بسته بندی دستگاه تا ۱۲ رنگ هم قابلیت چاپ دارد.

سیلندر مرکز

دستگاه سیلندر مرکز فاصله چاپی را به حداقل رسانده و قابلیت چاپ پر جزئیات ترین طرح ها را هم دارد، چاپ رول بسته بندی کیفیت چاپ سیلندر مرکز به حدی بالا است که حتی در چاپ های تک رنگ هم تفاوت کیفیت سیلندر مرکز و استک قابل مشاهده است.

استک

در دستگاه های استک فاصله چاپی وجود چاپ رول بسته بندی از همین رو کیفیت چاپ دستگاه سیلندر مرکز را ندارد.

انواع بسته بندی مواد غذایی بر اساس جنس

بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی قابل تولید به مواد اولیه پلیمری محدود می شود چاپ رول بسته بندی که به دو نوع پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی تقسیم بندی می شود، اکثر بسته بندی هایی که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید از مواد اولیه پلی پروپلینی تولید شده اند.

پلی پروپیلن

اکثر بسته بندی هایی که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کند با مواد پلی پروپلینی یا همان سلفونی تولید شده است چاپ رول بسته بندی که دارای جنس های گوناگون با دوخت و شکل های ظاهری متفاوتی است.

bopp

برگرفته شده از کلمه biaxally orient polyproplene که در اصل ارتقاء یافته opp است چاپ رول بسته بندی که به عنوان یک بسته بندی مسحکم تر، واضح تر و قوی تر به همراه چاپ پذیری بیشتر شناخته شده است. به طور کلی bopp قادر است بهتر از هر بسته بندی دیگر از محصول شما محافظت کند.

opp

خلاصه شده کلمه orient polypropylene است چاپ رول بسته بندی که به عنوان یک ورق نازک پلاستیکی با استحکام و مقاومت بالا شناخته شده است و به عنوان سلفون ایرانی میان تولید کنندگان معروف است.

cpp

به هیچ عنوان به صورت تک لایه یا خام برای بسته بندی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها چاپ رول بسته بندی در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که با opp، bopp یا متالایز لمینت شود.

پلی اتیلن

مواد اولیه پلی اتیلنی بیشتر برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد چاپ رول بسته بندی و کمتر به صورت مستقیم برای بسته بندی نهایی مواد غذایی استفاده می شود اما اکثر برای بسته بندی های مادر مواد غذایی با پلی اتیلن تولید می شود.

پنج لایه

بسته بندی خاک و کود به علت وزن بسیار بالا نیازمند یک بسته بندی مستحکم چاپ رول بسته بندی و در عین حال ارزان قیمت است که بهترین نوع تولید برای آن مواد اولیه پلی اتیلنی با دستگاه ۵ لایه است.

سه لایه

بسته بندی برنج پلی اتیلنی به علت وزن بالا در اکثر موارد از نمونه ۳ لایه یا ۵ لایه چاپ رول بسته بندی استفاده می شود.

تک لایه

بهترین مثال برای این مورد بسته بندی چاپ رول بسته بندی دستمال کاغذی اقتصادی و بسته بندی مادر آن است.

انواع سلفون بر اساس رنگ

با لمینت کردن چند لایه با هم ضخامت، چاپ رول بسته بندی مقاومت و استحکام بسته بندی افزایش پیدا خواهد کرد.

صدفی

با مخلوط کردن پودر یا مستربچ با مواد اولیه می توان سلفون صدفی تولید کرد که دارای رنگ پایه سفید می باشد، چاپ رول بسته بندی معروف ترین نوع بسته بندی با سلفون صدفی، بسته بندی های نمک خوراکی و بستنی می باشد که از بیرون دارای چاپ و از داخل به رنگ سفید صدفی است.

شفاف

چاپ رول بسته بندی شفاف نمونه ساده سلفون است که همانطور که از نامش پیداست بی رنگ می باشد و کاملا شفاف است.

مات

گران قیمت ترین نوع بسته بندی با مواد اولیه سلفونی نمونه های مات آن است که به علت ظاهر جذاب آن باعث می شود چاپ رول بسته بندی محصول شما در غرفه فروشگاه ها بین دیگر محصولات بدرخشد.

کاغذی ( کرافت، گلاسه و … )

یکی دیگر از لایه های لمینتی که روی ورقه های سلفونی مورد استفاده قرار می گیرد چاپ رول بسته بندی کاغذ است که بیشتر به صورت کرافت یا گلاسه مورد استفاده قرار می گیرد، البته هیچ محدودیتی برای لمینت کاغذ روی لایه های سلفونی وجود ندارد و هر نوع کاغذی قابل استفاده است، بهترین مثال برای بسته بندی لمینت شده با کاغذ بسته بندی کره خوراکی است.

کاغذی ( کرافت، گلاسه و … ) 
کاغذی ( کرافت، گلاسه و … )

ورقه متالایز و فویل آلومینیوم

یکی از پر استفاده ترین ورقه های لمینتی با سلفون ورقه های متالایز است که از جنس آلمینیوم با ضخامت ۷ یا ۱۲ میکرون می باشد که با افزایش ضخامت با عنوان فویل آلومینیوم شناخته می شود، چاپ رول بسته بندی از معروف ترین بسته بندی های سلفونی لمینت شده با متالایز می توان به بسته بندی چیپس اشاره کرد که لمینت OPP روی CPP و از داخل متالایز لمینت شده است.

انواع بسته بندی مواد غذایی بر اساس نوع

چاپ رول بسته بندی با مواد اولیه که در بالا قید شده می توان بی نهایت بسته بندی در ابعاد و شکل های ظاهری متفاوت تولید کرد که در ادامه مطلب به تمامی آن ها اشاره شده است.

ساشه

بسته بندی ساشه به عنوان بسته بندی تک نفره شناخته شده است که بهترین مثال برای آن بسته بندی نسکافه تک نفره است، چاپ رول بسته بندی در این نوع تولید و چاپ انجام شده و محصول به صورت رولی تحویل مشتری داده خواهد شد.

رولی

اکثر صنایع بسته بندی مورد نظر خود را به صورت رولی سفارش می دهند و با استفاده از دستگاه دوخت، چاپ رول بسته بندی برش و توزین محصول مورد نظر را بسته بندی می کنند. به عنوان مثال بسته بندی های چیپس، پفک، پاستیل، بستنی، حبوبات و …

پاکتی

برای تولید بسته بندی های پاکتی بعد از تولید و چاپ، چاپ رول بسته بندی ورقه ها برش خورده و برای مرحله پاکت سازی آماده می شود که با توجه به نیاز مشتری در انواع گوناگون با شکل ظاهری متفاوت قابل تولید است که عبارتند از :

پاکت ایستاده

  1. ته کاست، بغل کاست و سه طرف کاست
  2. پاکت زیپ دار
  3. پاکت پلمپ ( وکیوم ) زیپ دار یا بدون زیپ
  4. پنجره دار
  5. پاکت شفاف
  6. دسته دار
  7. پاکت سوپاپ دار
  8. پاکت رگال دار

فله ای

برخی از صنایع که حجم تولید پایینی دارند یا نیازی به دستگاه دوخت و توزین ندارند برش و دوخت توسط شرکت سانیا پاست انجام شده و محصول به صورت آماده یا همان فله ای به مشتری تحویل داده خواهد شد. چاپ رول بسته بندی برای بسته بندی های فله ای که حجم سفارش پایینی دارند امکان چاپ سیلک وجود دارد.

سلفون ترس

سلفون ترس که به آن سلفون بسته بندی هم گفته می شود، دارای خاصیت چسبندگی نیست و فرایند استفاده و اتصال آن ها به همدیگر باید توسط دستگاه های دوخت انجام شود. چاپ رول بسته بندی به همین دلیل، این نوع از سلفون ها برای بسته بندی مواد خوراکی یا مواردی که نیاز به یک بسته بندی مستحکم برای پخش و فروش میان عموم مردم است مورد استفاده قرار می گیرد

ویژگی‌های سلفون

  • در دمای ذوب بالاتری نسبت به نایلون و نایلکس ساخته شده و استحکام بالاتری دارد.
  • در برابر رطوبت، نفوذ ذرات و نور خوشید مقاوم است.
  • به دلیل براق بودن و قابلیت چاپ پذیری ظاهری زیبا را برای محصولات مختلف فراهم می کند.
  • قیمت پایین سلفون در قیمت نهایی محصول مؤثر خواهد بود.

سلفون استرچ

این نوع سلفون حالت کشسان و چسبنده دارد و برای بسته بندی نهایی مواد تولیدی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ رول بسته بندی سلفون استرچ در دو گونه مختلف تولید و ساخته می شود:

استرچ صنعتی

یکی از پرمصرف ترین متریال های بسته بندی در کارخانجات می باشد که با نام استرچ پالت بند هم شناخته می شود. چاپ رول بسته بندی این نوع سلفون برای محافظت از محصول دور تا دور آن کشیده می شود تا مانع افتادن و سر خوردن در هنگام حمل و نقل شود.

استرچ غذایی

برای نگهداری بهداشتی مواد غذایی استفاده می شود. چاپ رول بسته بندی سلفون کشی مانع از ورود میکروب و نشستن غبار بر روی مواد غذایی شده و کمک می کند تا بتوانیم مدت طولانی تری غذا را سالم نگه داریم.

دلایل جذابیت سلفون برای بسته بندی

چاپ رول بسته بندی از جمله دلایلی که باعث محبوبیت سلفون جهت بسته بندی اقلام گوناگون شده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه بودن

قیمت نهایی محصول یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بازار رقابت با سایر تولیدکنندگان است. چاپ رول بسته بندی سلفون بسته بندی به دلیل قیمت مناسب منجر به کاهش چشمگیر قیمت تمام شده محصول می گردد.

بسته بندی مناسب و زیبا

سلفون بسته بندی علاوه بر شفافیت و براق بودن، چاپ رول بسته بندی به دلیل داشتن قابلیت چاپ پذیری ظاهری شکیل و چشمگیر برای محصولات شما فراهم می کند.

حفظ بهداشت محصول

سلفون به دلیل داشتن قابلیت دوخت پذیری، به راحتی دوخت شده و می توان به وسیله آن اقلام مورد نظر را وکیوم کرد. چاپ رول بسته بندی این کار باعث محافظت از محصول در برابر گرد و غبار، میکروب، آلودگی، رطوبت، نور خورشید و سایر عوامل محیطی می شود.

چاپ سلفون بسته‌بندی نمک با ۱ الی ۸ رنگ

چاپ روی بسته‌بندی نمک یکی از موارد مهمی است که در افزایش میزان فروش و جذب مشتری‌ها نقش بسزایی دارد. چاپ رول بسته بندی هر چه طراحی و چاپ بسته‌بندی جذاب‌تر باشد، بازدهی فروش نیز بیشتر می‌شود‌.

پاکت بسته‌بندی نمک از چه جنسی است؟

برای تولید سلفون بسته‌بندی نمک از مواد اولیه opp استفاده می کنند. چاپ رول بسته بندی رنگ این نوع سلفون شیری است و به همین دلیل در بین خریداران به سلفون پشت صدفی نیز معروف شده است.

سلفون بسته‌بندی نمک تک نفره

یکی دیگر از سلفون هایی که برای استفاده در رستوران ها و در پک های غذایی کاربرد دارد، سلفون نمک های تک نفره است. چاپ رول بسته بندی در تولید این نوع بسته‌بندی نیز هیچ نوع محدودیتی برای سفارش‌‌دهندگان وجود ندارد.

چاپ روی نایلون

با آوردن کلمه چاپ روی نایلون چاپ رول بسته بندی در بیشتر افراد ذهنیت نایلون های تبلیغاتی و چاپ روی آن به پیش می آید اما چاپ روی پلاستیک تنها به همین یک مورد ختم نمی شود بکه موارد بسیار بیشتری که نام بردن تمامی آن ها امکان پذیر نیست

قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی

چاپ رول بسته بندی نایلون های بسته بندی به ۴ دسته کلی تقسیم می شوند که ۳ نوع آن قابل چاپ است ( استرچ به علت نوع استفاده چاپی روی آن حاصل نمی شود ) عبارتند از :

  • نایلون شیرینگ
  • سلفون
  • نایلون های مواد غذایی

چاپ روی نایلون بسته بندی

می خواهیم شما را با تولید و چاپ نایلون بسته بندی و قیمت چاپ روی نایلون بسته بندی آشنا کنیم. مجموعه پی پک می توانید انواع چاپ روی نایلون بسته بندی کوچک و بزرگ شامل نایلون بسته بندی مرغ، نایلون بسته بندی میوه، چاپ رول بسته بندی نایلون بسته بندی خشکبار، نایلون بسته بندی ساندویچ، نایلون وکیوم، سلفون حراتی و …… را در اختیار شما قرار دهد.

چاپ روی نایلون بسته بندی
چاپ روی نایلون بسته بندی

چاپ نایلون شیرینگ

چاپ روی این نایلون نیز با کیفیتی تضمینی برای مشتریان تولید و چاپ می شود ، چاپ رول بسته بندی نایلون شیرینگ به پلاستیک های گفته می شود که با قرار گرفتن در حرارت خود را جمع کرده و به دور محصول بسته بندی می شود که بهترین مثال برای این نوع پک های بسته بندی آب معدنی است .

قیمت چاپ روی انواع پلاستیک

قیمت چاپ بر اساس مساحت چاپ و تعداد رنگ های مورد استفاده قیمت گذاری می شود که به علت تولید عمده ، چاپ رول بسته بندی قادر به قبول سفارشات چاپ دیجیتال روی نایلون زیر ۲۰۰ کیلو نمی باشد زیرا باعث اصطحلاک دستگاه و تولید ظایعات زیادی می شود

نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی به صورت پاکت ها و یا رول ها می توانند بصورت کاملا شفاف؛ کاملا رنگی؛ ویا رنگی با پنجره شفاف تولید گردد. چاپ رول بسته بندی از جمله مواردی که در نایلون بسته بندی می توان ذکر کرد شفافیت جنس و زنده بودن رنگ ها و طرح چاپ شده می باشد. شفافیت جنس نایلون بسته بندی باید بگونه ای باشد که بر روی محصول داخل آن اثر گذار نباشد.

نایلون مزایای مشخص خود را دارد:

  • نایلون بسیار با دوام است
  • نایلون همچنین قدرت عالی نسبت انعطاف پذیری دارد
  • نایلون پیچ و تاب بسیار کمی وجود دارد
  • نایلون به راحتی رنگ می شود

مزایای لفاف بسته بندی

  1. کارایی بیشتر نسبت به بسته بندی های سخت
  2. قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا
  3. حفظ طعم، بافت، مواد معدنی و ویتامین های مواد غذایی
  4. طول عمر بیشتر محصولات
  5. سرعت بالای بسته بندی
  6. مقرون به صرفه
  7. وزن بسیار کم
  8. باز شدن آسان بسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *