پاکت شيرينگ

پاکت شیرینگ

پاکت شیرینگ

پاکت شیرینگ شیرینگ در اکثر موارد برای بسته بندی چندین محصول در کنار هم و پک کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد یا اینکه برای روکش محصولات غذایی، بهداشتی به صورت چاپ دار و بدون چاپ تولید می شود. در ادامه توضیحات تکمیلی یکی از انواع پلاستیک های حرارتی یعنی شیرینگ روده ای در اختیار شما قرار گرفته است تا با توجه به نیازی که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پاکت شیرینگ

شیرینگ (شرینک) یکی از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی است که در اطراف محصول قرار می‌گیرد و موجب کوچک‌تر شدن و حفاظت آن می‌شود. شرینک پاکتی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع شیرینگ است که در ادامه به بررسی کامل و دقیق آن می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پاکت شیرینگ
پاکت شیرینگ

روش تحویل شیرینگ حرارتی

با توجه به درخواست مشتری و نحوه بسته بندی محصول، پلاستیک شیرینگ به نوع های گوناگونی تحویل داده می شود که عبارتند از :

  • شیرینگ رولی ساده (تک لا)
  • شیرینگ رولی بغل باز
  • شیرینگ دوخت خورده آماده برای بسته بندی (شیرینگ پاکتی)
  • شیرینگ روده ای

پاکت شیرینگ نحوه تحویل شیرینگ به صورت مستقیم به نیاز مشتری و نحوه بسته بندی کردن با دستگاه یا به صورت دستی بستگی دارد.

شیرینگ روده ای بهاران چاپ

  • تولید کننده انواع شیرینگ حرارتی نایلونی (پلی اتیلن PE)، شیرینگ POF ،PVC و PET
  • تولید انواع شیرینگ رولی، پاکتی، روده ای، دوخت خورده، تک لا و …
  • قابل تولید در تمامی ابعاد و ضخامت ها با توجه به نیاز مشتری
  • چاپ هلیو و فلکسو با ضمانت مشخص شدن ریز ترین جزئیات
  • امکان تولید بدون محدودیت در رنگ ، ابعاد و ضخامت
  • امکان چاپ از ۱ تا ۱۲ رنگ FULL HD (هلیوگراور ، فلکسو و سیلک)
  • تولید با کیفیت ترین مواد اولیه پتروشیمی از گرید ۱ تا ۳

شیرینگ پاکتی چیست؟

شیرینگ پاکتی در اصل همان شیرینگ روده یا دوخت خورده (ابعاد شده) است که در اکثر موارد محصول داخل آن قرار گرفته و با سشوار صنعتی، شیرینگ پک انجام می شود. پاکت شیرینگ ابعاد شده به معنای تحویل بسته بندی به صورت آماده است. تحویل به صورت رولی نیازمنده استفاده از دستگاه های گوناگون برای برش و دوخت می باشد.

شیرینگ روده ای

شیرینگ روده ای همانطور که از نامش مشخص است به صورت روده ای تولید شده و انتها و ابتدا آن باز است که باعث می شود محصول به راحتی داخل آن قرار گرفته و با استفاده از دستگاه های صنعتی یا دستی، پاکت شیرینگ برش یا دوخت انجام شده و در نهیات با استفاده از سشوار صنعتی یا دستگاه های شیرینگ عملیات پکینگ انجام شود.

انواع شیرینگ حرارتی

در اکثر موارد شیرینگ نایلونی یا همان پلی اتیلنی در عرض ۳۰ تا ۵۰ با ضخامت ۳۰ تا ۲۰۰ میکرون تولید می شود تا قدرت تحمل وزن های بالا را داشته باشید اما سلفون بسته بندی شیرینگ که بیشتر برای روکش محصولات مورد استفاده قرار می گیرد پاکت شیرینگ در عرض های ۱۰ تا ۵۰ سانت به ضخامت ۱۵ تا ۶۰ میکرون سفارش داده می شود.

PVC

شیرینگ پی وی سی دارای ضخامت پایین و جنسی خشکی است که بیشتر به عنوان روکش مواد غذایی و کالا مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت شیرینگ به عنوان مثال از این نوع برای شیشه سس یا پاکت های سیگار استفاده می شود.

نایلونی (پلی اتیلن)

در اکثر موارد این نوع دارای ضخامت بالایی است و برای بسته بندی کلی مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت شیرینگ بهترین مثال برای این نوع بسته بندی پک های ۶ تایی آب معدنی است.

POF

شیرینگ POF بر خلاف شیرینگ PVC دارای جنس نرم و انعطاف پذیری است که نحوه بسته بندی و شیرینگ پذیری آن بی نقص و بدون گوشه های تیز می پاکت شیرینگ باشد که با گذشت زمان تغییر رنگ نداده و دارای چاپ پذیری بهتری است.

PET

شیرینگ پی ای تی مخفف ( پلی اتیلن ترفتالات ) دقیقا همان PVC است اما با کیفیت بیشتر همراه با چگالی ( جذب پذیری ) و استحکام بالاتر که قابلیت انقباض پذیری آن تا ۷۵-۷۸٪ تخمین زده می شود. پاکت شیرینگ یکی دیگر از ویژگی های این نوع شیرینگ چاپ پذیری بهتر است. البته این نکته حائز اهمیت است که این قابلیت ها باعث شده تا به عنوان گران قیمت ترین نوع شیرینگ هم انتخاب شود.

ابعاد و ضخامت تولید شیرینگ روده ای

هیچ محدودیتی در تولید انواع پلاستیک شیرینگ در ابعاد و ضخامت مورد نیاز مشتریان وجود ندارد از همین رو با توجه به نیاز مشتری نایلون شیرینگ در ابعاد پاکت شیرینگ و ضخامت مورد نظر تولید می شود. همینطور هر نوع سفارش سازی برای تولید یک بسته بندی منحصر به فرد و خاص پذیرفته می شود.

قیمت تولید شیرینگ روده ای

برای تولید نایلون و سلفون شیرینگ بسته بندی از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می شود که قیمت آن هر روزه همراه با قیمت دلار در حال نوسان است از همین رو برای دریافت قیمت تنها کافیست پاکت شیرینگ با مشاوران فروش ارتباط برقرار کرده و مشخصات محصول مورد نیاز خود را اعلام کنید تا قیمت نهایی تولید و زمان تحویل بار اعلام شود.

چاپ روی شیرینگ حرارتی

برای چاپ روی پلاستیک شیرینگ از روش و دستگاه های گوناگونی استفاده می شود که در ادامه مطلب در رابطه با هر کدام توضیحات تکمیلی ارائه شده است. پاکت شیرینگ طراحی و چاپ دقیق در هر نوع پلاستیکی با خاصیت جمع شوندگی در برابر حرارت اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیرا باید طراحی و چاپ به نحوه ای انجام شود تا طرح چاپ شده در هنگام جمع شوندگی دچار بهم ریختگی نشود.

چاپ فلکسو (سیلندر مرکز و استک )

دستگاه فلکسو قابلیت چاپ روی اکثر مواد اولیه را دارد، در نمونه های سیلندر مرکز به علت فاصله چاپی محدود هر طرح یا تصویری قابلیت چاپ دارد اما در نمونه ها استک به علت فاصله چاپی بالا امکان ایجاد هر طرح یا تصویری وجود ندارد. پاکت شیرینگ در روش چاپ فلکسو از کلیشه ژلاتینی در ضخامت های گوناگون استفاده می شود که هر کلیشه تا ۱۵ تن قابلیت چاپ بدون افت کیفیت را دارد.

چاپ هلیوگراور

چاپ هلیو مخصوص سلفون یا همان فیلم های پلی پروپیلن است اما برای چاپ روی فیلم های پلی اتیلنی مورد استفاده قرار نمی گیرد، در این روش چاپی هر تصویر و طرحی با بالاترین کیفیت با قابلیت مشخص شدن ریز ترین جزئیات امکان ایجاد تصویر را دارد زیرا هیچ فاصله چاپی در آن وجود ندارد. پاکت شیرینگ در این روش از کلیشه فلزی با جنس چدن استفاده می شود که طول عمر بسیار بالایی دارد.

قیمت چاپ روی شیرینگ

هزینه چاپ روی پلاستیک شیرینگ به صورت مستقیم به طرح یا تصویر مورد نظر و تعداد رنگ های موجود در آن بستگی دارد که روش چاپ هم در آن بی تاثیر نیست، پاکت شیرینگ از همین رو برای دریافت قیمت چاپ تنها کافیست تصویر مورد نظر را از طریق ایمیل یا شبکه های مجازی برای کارشناسان فروش سانیا پلاست کبیر ارسال کنید تا پس از بررسی قیمت نهایی چاپ و زمان تحویل بار اعلام شود.

رنگبندی تولید شیرینگ

در اکثر موار شیرینگ روده ای به صورت شفاف و مات همراه با چاپ یا بدون چاپ سفارش داده می شود. در نمونه های چاپ دار برای جذابیت بیشتر بسته بندی از پایه رنگی استفاده می شود پاکت شیرینگ که در نهایت باعث می شود چاپ با کیفیت بالاتری روی بسته بندی ایجاد شود.

شیرینگ پاکتی

  • تولید انواع نایلون شیرینگ رولی و پاکتی
  • چاپ ۱ تا ۸ رنگ full hd
  • تولید در تمام ابعاد و سایز بندی ها
  • با تنوع در مواد اولیه می توان قیمت را با میزان هزینه درخواستی شما هماهنگ سازی کرد

    شیرینگ پاکتی
    شیرینگ پاکتی

مزایای استفاده

پاکت شیرینگ استفاده از این شرینک در بسته‌بندی مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

  • جلوگیری از ورود گردوغبار به محصول
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به محصول موردنظر
  • محافظت از محصول در برابر فشارهای وارده در زمان جابه‌جایی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

درباره نایلون شیرینگ و تولید در پتروپلیمر

نایلون شیرینگ در دمای خاصی تولید میشود و شرایط تولید ان بسیار حساس است. به دلیل ظرفیت بالای گرمای خود به سرعت به محصول مورد نظر میچسبد و آن را به طور کامل پوشش میدهد. پاکت شیرینگ مهم ترین خاصیت نایلون شیرینگ همین مورد است. اصلی ترین مصرف آن در صنایع بسته بندی می باشد.

ویژگی های نایلون شرینگ

این نوع نایلون با فرایند حرارت دیدن به دور محصول جمع می شود. از ویژگی های نایلون شرینگ جلوگیری از ورود باکتری به محصولات است. به همین دلیل از نایلون شیرینگ در صنایع بسته بندی و برای بسته بندی بسیاری از مواد غذایی استفاده می شود. پاکت شیرینگ در ادامه مطلب بیشتر در باره نایلون شیرینگ خواهیم خواند.نایلون شیرینگ در تمام صنایع کوچک و بزرگ کاربردی و پر استفاده میباشد.

بسته‌ بندی، صنعتی متشکل از باید ها و نباید های بسیار

در یک نگاه کلی می‌توان گفت صنعت بسته‌ بندی بسته به حوزه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند شامل مجموعه‌ ای از پروتکل‌ ها و باید ها و نباید های سخت‌ گیرانه‌ ای شود. پاکت شیرینگ یکی از این حوزه‌ ها که اهمیت مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌ های آن برای همه ما ملموس و قابل درک است صنعت بسته‌ بندی مواد غذایی و یا مواد بهداشتی می‌ باشد.

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ به ویژه در بسته بندی مواد غذایی، خشکبار، حبوبات، میوه جات و … مورد استفاده است. پاکت شیرینگ زیرا سریعا به محصول مورد نظر میچسبد و از لمس شدن خود محصول جلوگیری میکند. نایلون شیرینگ امروزه به یکی از ملزومات صنعت بسته بندی تبدیل شده است. نایلون شرینگ امروزه در سر تا سر جهان برای صنعت بسته بندی استفاده می شود .

فیلم نایلون شیرینگ

فیلم نایلون شیرینگ چیدن محصول را در انبار آسان تر می کند. هم چنین باعث جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی محصول شما می گردد. نایلون شرینگ می تواند به صورت تک لا و یا ۲ لا (تونلی) تولید شود و بنا به سفارش و نوع مصرف مشتری، پاکت شیرینگ با فرمولاسیون مخصوص از مواد اولیه خانواده پلی اتیلن سبک (LDPE) تولید می شود. تولید نایلون شیرینگ صرفا با مواد درجه یک امکان پذیر است.

انواع نایلون شیرینگ

  1. شیرینگ حراراتی
  2. شیرینگ کیسه ای
  3. شیرینگ روده ای
  4. شیرینگ پلاستیکی
  5. شیرینگ وکیوم
  6. شیرینگ پاکتی
  7. شیرینگ رولی

ابعاد و ضخامت

نایلون شیرینگ در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید میشود. در واقع این موضوع بستگی به درخواست و نوع استفاده مشتری دارد. در مجموعه پتروپلیمر رنگین کمان نایلون شیرینگ از عرض ۳۰ سانت تا عرض ۱۳۰ سانت قابل تولید است. پاکت شیرینگ همچنین ضخامت از ۳۰ میکرون تا ۲۵۰ میکرون قابل تولید است.

شیرینگ کیسه ای

پاکت شیرینگ شیرینگ کیسه ای برای بسته بندی محصولات بزرگ به ویژه در صادرات و واردات کاربرد دارد.

نایلون شرینگ تونلی

اگر دستگاه شما شیرینگ پک تونلی است بهتر می باشد نایلون شیرینگ تونلی را خریداری کنید. پاکت شیرینگ توجه داشته باشید که اگر روند بسته بندی شما در گذر زمان ثابت است خرید عمده نایلون شرینگ بسیار مقرون به صرفه تر از خرید جزئی می باشد. این نایلون به نام شیرینگ روده ای هم شناخته می شود

شیرینگ روده ای و پاکتی

پاکت شیرینگ شیرینگ روده ای برای بسته بندی هایی مانند باکس نوشیدنی ها و پاکتی برای حبوبات و گوشت استفاده می شود.

موارد کاربرد شیرینگ

این نوع نایلون برای بسته بندی، شکل دهی و عایق کردن کالا در برابر رطوبت، چیدمان و نظم بخشی و ساماندهی آنها جهت ارسال و جابجایی با مقاومت در برابر ضربه، نفوذ نور خورشید و رطوبت و گرد و غبار و آلودگی هوا و … پاکت شیرینگ استفاده می شود که به صورت ورقه ای بر روی اجناس کشیده می شود و با اعمال حرارت معین زیر دستگاه بسته بندی و سریع سرد شدن به حالت استحکام اولیه در می آید.

نایلون

البته این نایلون در صنعت های مختلف مانند کاشی وسرامیک ،نوشابه و آب معدنی،بسته بندی قوطی ، مواد غذایی ، بطری آب معدنی و نوشابه و لبنیات ، کارتن ، پاکت شیرینگ شیشه های سکوریت ، آجر ، پشم شیشه ، سنگ های نمای ساختمان ، قطعات خودرو و … و کلیه صنعت مواد غذایی استفاده میشود.

موارد مصرف شیرینگ

این نوع نایلون جهت بسته بندی و شکل دهی به محصولات در صنایع بسته بندی مواد غذایی، محصولات بهداشتی، مصالح ساختمانی، قطعات صنعتی، لوازم خانگی و… مورد استفاده قرار می گیرد.
پاکت شیرینگ همچنین می توان بنا به درخواست مشتری و شکل ظاهری محصول ، فرمولاسیون را طوری تغییر داد تا میزان و درصد شیرینگ شدن در راستای MD (درازا و جهت رول ) و TD ( پهنای رول ) کنترل شده باشد. کلمه شیرینگ به معنای جمع شوندگی می باشد.

نایلونهای بسته بندی به طور کلی به چند دسته تقسیم میشود؟

به طور کلی به دو صورت تولید میشود یکی یک لایه و دیگری چند لایه هر چه لایه های تشکیل شده نایلون بیشتر باشد مقاومت و ضخامت آن بیشتر خواهد شد. عرض نایلون ها از ۳۰ سانتی متر تا ۱۳۰ سانتی متر و ضخامت آن از ۳۰ تا ۳۰۰ میکرون متغیر است . پاکت شیرینگ نایلون به صورت شفاف تولید میشود اما تولید رنگی آن نیز ممکن است.

شیرینگ حرارتی

در شیرینگ حرارتی از نایلون های شیرینگ با ضخامت های متفاوت استفاده می شود که عرضهای نایلون های شیرینگ متفاوت می باشد. پاکت شیرینگ در عرضهای بالا جهت شیرینگ قطعات بزرگ در کارخانه ها استفاده می شود.

لفاف های بسته بندی

در صنایع غذایی از لفاف های مختلفی برای محصولات غذایی آماده و نیمه آماده ، انواع نان ،خشکبار و…. استفاده می شود. فیلم BOPP, CPP که بسته به نیاز و نوع مصرف به صورت صدفی پاکت شیرینگ ،صاف،مات و متالایز تولید می شود و برای بسته بندی مواد غذایی ،خشکبار ،حبوبات شوینده و کود استفاده می شود .

دستگاه شیرینگ کابینی

دستگاه شیرینگ کابینی به گونه ای طراحی شده است که محصول مورد نظر درون یک محفظه قرار می گیرد. پاکت شیرینگ کاربرد این دستگاه بیشتر در هنگامی هست که برای شیرینگ محصول مورد نظر زمان بیشتری نسبت به حالت تونلی احتیاج است و معمولا برای تولید با هزینه و سرعت پایین استفاده می شود.

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی طوری طراحی شده است که با عبور محصول یا تعدادی از محصولات پاکت شیرینگ (به طور مثال ۶ عدد نوشابه خانواده) با عبور از آن ابتدا پلاستیک بر روی آن کشیده می شود و با استفاده از حرارت ملایم که می تواند به صورت تابشی توسط هیتر یا حرارت بخار آب داغ باشد، محصول را شیرینک می کند.

تفنگ شیرینک (سشوار صنعتی)

از سشوارهای صنعتی برای شیرینگ کردن محصولاتی استفاده می کنند که عمدتا حجم بزرگی دارند و تعداد تولید زیادی نیز ندارند. پاکت شیرینگ بعد از قرار دادن پلاستیک شیرینگ بر روی محصول با استفاده از سشوار آن را حرارت می دهند تا محصول مورد نظر شیرینگ شود.

بسته بندی شرینک پک

کلمه شرینک یا shrink در زبان انگلیسی به معنی کوچک تر شدن و جمع شدن استپاکت شیرینگ . دستگاه شیرینگ یا شرینک پک دقیقا همین کار را می‌کند. وقتی نایلون شیرینگ حرارت می‌بیند، جمع می‌شود و به دور محصول می‌چسبد و باعث می‌شود که محصولاتی که شکل نا منظمی دارند برای بسته بندی به طور پک و چندتایی، کوچک تر و قابل حمل شوند.

بسته بندی شرینک پک
بسته بندی شرینک پک

تانک آب داغ (deep tank)

در این نوع دستگاه از تانک آب داغ برای شیرینگ کردن محصولات استفاده می شود و پس از قرار دادن محصول در ترموپلاستیک آن را در آب داغ فرو می کنند پاکت شیرینگ . تانک آب داغ برای محصولاتی مانند پنیر طراحی شده است که محدودیت بالا رفتن حرارت، حساسیت بسیاری دارد.

دستگاه شیرینگ فریم

دستگاه های شیرینگ فریم، ترموپلاستیک را به دور محصول مورد نظر می پیچند. این نوع از دستگاه ها معمولا برای محصولاتی استفاده می شود که بلند و بزرگ هستند. پاکت شیرینگ (مانند درب ساختمانی ، رادیاتور، پنجره های دوجداره و محصولات با طول بلند مانند لوله های پلاستیکی که باید هر چند عدد آن در یک پک بسته بندی شوند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *