لفاف سفره يکبار مصرف

لفاف سفره یکبار مصرف

لفاف سفره یکبار مصرف

لفاف سفره یکبار مصرف سفره یکبار مصرف مثل سایر کالاها و محصولات پس از تولید باید بسته­ بندی شوند. لفاف بسته­ بندی سفره یکبار مصرف از آن در برابر گرد و خاک، رطوبت، اثر انگشت و آسیب محافظت می­‌کند. از این رو جنس لفاف سفره یکبار مصرف باید مقاوم باشد.

لفاف سفره یکبار مصرف

قبل از اینکه بدانیم ویژگی­‌های لفاف سفره یکبار مصرف چیست، باید با انواع لفاف بسته ­بندی که این روزها برای بسته ­بندی کالاها و محصولات رایج است، آشنا شویم. در حال حاضر پلاستیک مدیوم اصلی بسته­ بندی محصولات است چون سبک و مقرون به صرفه است. قبلا PVC اصلی­‌ترین ماده انتخابی بود، اما امروزه دیگر چنین نیست. پیشرفت علم و آگاهی درباره سلامت محیط زیست اجتماعی منجر به ایجاد فیلم شرینک پلی اتیلن شد.

لفاف سفره یکبار مصرف
لفاف سفره یکبار مصرف

لفاف بسته بندی چیست؟

خیلی از محصولات مختلف پس از تولید یا مونتاژ نیاز به بسته ­بندی دارند. لفاف بسته­ بندی در انواع مختلف وجود دارد و شما انواع مختلف آن را در بسته­ بندی دستمال کاغذی، آب معدنی، بطری سس، فرش و خیلی از کالاهای دیگر دیده‌­اید. چیزی که برای لفاف بسته ­بندی سفره یکبار مصرف بسیار مهم است لفاف سفره یکبار مصرف این است که باید از آن در برابر آلودگی، میکروب، رطوبت و نفوذ آب، گرد و خاک و آسیب محافظت کند.

بسته ­بندی شرینک PVC

روکش شرینک PVC که به دلیل داشتن وزن سبک و ارزان قیمت و چند منظوره، متداول‌­ترین لفاف بسته ­بندی شرینک در جهان بود، به PE و POF جایگزین شده است. بیشتر به دلیل خطراتی که برای سلامتی ایجاد می‌­کند. لفاف سفره یکبار مصرف PVC بسیار مقاوم است و در بسیاری از مواد ساختمانی و لوازم خانگی استفاده می­‌شد. از نظر بسته­ بندی، در بسته­ بندی‌های کالاهای مختلف برای جلوگیری از گرد و خاک استفاده می‌­شد.

بسته ­بندی شرینک

مواد معروف به بسته­ بندی شرینک، یک پلاستیک شفاف است که برای بسته ­بندی میلیون‌­ها محصول در سراسر جهان استفاده می‌­شود. این لفاف را شرینک در لغت به معنای جمع کننده می­‌نامند زیرا در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت، اطراف محصول بسته­ بندی شده جمع می‌­شود. لفاف سفره یکبار مصرف لفاف بسته­ بندی شرینک رایج­‌ترین نوع بسته­ بندی است و معمولا به عنوان یک لایه برای محافظت از محصول در برابر گرد و غبار، اثر انگشت یا آسیب استفاده می‌­شود.

sealer

پس از مونتاژ یا تولید محصول، محصول نهایی در لایه­‌ای از فیلم شفاف قرار می­‌گیرد که از هر چهار طرف بسته می­‌شود. این کار را می‌­شود با یک مهرزن (sealer) نوار L که یک قطعه نیمه اتومات است، انجام داد. لفاف سفره یکبار مصرف پس از فرایند بسته ­بندی، محصول از طریق یک تونل حرارتی مرتبط می­‌شود و فیلم را محکم در اطراف خطوط محصول جمع می­‌کند و به آن ظاهر براق و با کیفیت می­‌دهد. فیلم شرینک شده معمولا از PVC یا “پلی افیلن” ساخته می­شود.

کارخانه تولید لفاف

هر کدام از این سه لفاف را می‌­توان به صورت چند لایه با مواد افزودنی مختلف با ویژگی­‌های مانع خاص مورد نیاز برای ماندگاری یا ظاهر، با هم ترکیب کرد. لفاف سفره یکبار مصرف بسته ­بندی­‌های شرینک را می‌توان به شکل رول، کیسه‌­ای، نواری یا لوله‌­ای تبدیل کرد و نوعی محافظت مقاوم در برابر دستکاری را به کالاهای بسته ­بندی شده اضافه کرد.

سه لفاف بسته­ بندی

سه لفاف بسته­ بندی اصلی برای محافظت از محصولات وجود دارد؛ “پلی وینیل کلراید” (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی افیلن (POF). لفاف سفره یکبار مصرف هر کدام از این لفاف­‌های بسته­ بندی دارای قابلیت‌­ها و ویژگی­‌های متفاوتی هستند که آن­ها را برای کاربردهای خاص مناسب می­‌کند.

بسته­ بندیOPP (پلی پروپیلن جهت‌­دار)

OPP یک فیلم مقرون به صرفه برای بسیاری از بسته ­بندی­‌های استاندارد در فیلم­های معمولی و چاپی است. این نوع از بسته ­بندی کم هزینه است و شفافیت خوب، ماشینکاری خوب، براقیت بالا و سهولت چاپ دارد. OPP می­‌تواند سفید یا مرواریدی باشد تا در هنگام چاپ عمق بیشتری به رنگ بدهد، در حالی که فیلم مهر و موم با درجه حرارت پایین برای سرعت بیشتر ماشین کار می­‌کند. لفاف سفره یکبار مصرف این نوع بسته ­بندی برای مواد غذایی، گل و …کاربرد دارد.

لفاف بسته­ بندی شرینک POF

شرینک POF یک بسته ­بندی شرینک بسیار مقاوم و همه ­کاره است. این ماده در بسیاری از کاربردها جایگزین PVC شده است و همچنین یک ماده ایمن برای مواد غذایی است که توسط FDA تایید شده است. لفاف سفره یکبار مصرف پلی افیلن با ویژگی­‌های مختلف در دسترس هستند و برای لفاف بسته ­بندی سفره یکبار مصرف هم می‌­توان از آن استفاده کرد.

از جمله ویژگی­‌های لفاف بسته ­بندی شرینک POF:

  1. کیفیت عالی و شفافیت بالا
  2. ساخته شده از مواد ۱۰۰% قابل بازیافت
  3. وضوح عالی و براق برای قفسه­‌های فروشگاهی
  4. با دوام، همه­ کاره، کم هزینه
  5. استحکام کششی عالی
  6. نرم و انعطاف‌­پذیر

لفاف بسته ­بندی شرینک PE

PE یا “پلی اتیلن” نوعی “پلی الیفن” است. به این معنی که یک روکش تک مونومر است که با افزودن اتیلن در حین پلیمریزاسیون تشکیل می­‌شود. لفاف سفره یکبار مصرف PE در انواع مختلف بسته­ بندی از جمله بسته ­بندی شرینک و استرچ استفاده می­‌شود و برای هر یک بسیار متفاوت عمل می­‌کند.

لفاف بسته بندی مواد غذایی

  • تولید کننده انواع بسته بندی مواد غذایی با مواد اولیه پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی
  • تولید انواع لفاف بسته بندی ( نایلون ، سلفون ، OPP ، BOPP ، CPP و … )
  • تولید و چاپ انواع لفاف بسته بندی با تضمین کیفیت بی قید و شرط

لفاف چیست؟

لفاف را نمی توان به عنوان یک نوع خاص از بسته بندی معرفی کرد بلکه دارای کاربرد بسیار گسترده با تنوع بسیار زیادی است ، لفاف سفره یکبار مصرف از همین رو برای تعریف لفاف می توان آن را به هر نوع بسته بندی محصولات ، مواد غذایی ، بسته بندی بهداشتی ، پوشاک و … اختصاص داد.

چاپ رول ساشه

لفاف بسته بندی در اکثر موارد به صورت فیلم یا همان رول به مشتری تحویل داده می شود که با دستگاه دوخت و توزین ، بسته بندی پر شده و عملیات دوخت برای عرضه محصول انجام می شود. لفاف سفره یکبار مصرف به طور مثال : به دستمال کاغذی که با نایلون بسته بندی شده است را لفاف بسته بندی می گویند ، یا هر نوع مواد خوراکی که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید را لفاف بسته بندی می گویند.

انواع لفاف

همانطور که در پاراگراف های قبلی گفتیم لفاف ، یک بسته بندی مشخص نیست بلکه دارای نوع های بسیار گوناگونی است لفاف سفره یکبار مصرف که در ادامه مطلب به اصلی ترین آن ها اشاره شده است.

لفاف بسته بندی متالایز

متالایز چیست ؟ متالایز از مواد اولیه پلاستیکی تولید نمی شود بلکه از ورقه های آلومینیومی با ضخامت های بسیار پایین ۷ و ۱۲ میکرون تولید می شود؛ کاربرد اصلی متالایز لمینت روی دیگر ورقه های سلفونی است که باعث افزایش کیفیت بسته بندی می شود لفاف سفره یکبار مصرف از همین رو با عنوان سلفون متالایز شناخته شده است.

لفاف نایلونی

همانطور که از نام آن پیداست لفاف نایلونی از مواد اولیه پلی اتیلنی ( LDPE ) تولید می شود که نسبت به دیگر بسته بندی ها دارای قیمت پایین تری است لفاف سفره یکبار مصرف اما دارای چاپ پذیری و کیفیت بسیار مناسبی است که باعث شده برای بسته بندی بسیاری از کالا ها انتخاب اول و آخر باشد.

لفاف نایلونی
لفاف نایلونی

آیا برای بسته بندی مواد غذایی از لفاف نایلونی استفاده می شود؟

در اکثر موارد برای بسته بندی مواد غذایی از مواد اولیه سلفونی استفاده می شود اما محدودیتی برای استفاده از بسته بندی با مواد اولیه نایلونی برای مواد خوراکی وجود ندارد.یکی از بهترین مثال ها برای متالایز ( لمینت با سلفون BOPP ) بسته بندی های چیپس می باشد که از بیرون دارای چاپ و از داخل به رنگ نقره ای هستند ، لفاف سفره یکبار مصرف یکی از مهم ترین نکات در بسته بندی های سلفونی همانند متالایز چاپ پذیری فوق العاده این نوع می باشد.

لفاف سلفونی، پر سفارش ترین نوع لفاف غذایی

به جرعت می توان گفت بیش از ۹۰ درصد از بسته بندی هایی که داخل فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید تولید شده با مواد اولیه سلفونی یا به صورت چند لایه لمینتی است. لفاف سفره یکبار مصرف اصلی ترین دلایل محبویت سلفون در بین دیگر متریال ها عبارتند از :

  • مقاومت و اسستحکام بسیار بالا
  • ظاهر جذاب
  • چاپ پذیری بالا

ساشه چیست؟

به بسته بندی های کوچک استوانه ای (مدادی) یا سه طرف دوخت مربعی و مستطیلی با ابعاد کوچک که با عنوان بسته بندی تک نفره شناخته شده اند را بسته بندی ساشه می گویند. لفاف سفره یکبار مصرف بسته بندی های ساشه همانند دیگر لفاف ها با مواد اولیه سلفونی تولید می شود اما در ابعاد و کوچک تر و تنها برای مصارف تک نفره مورد استفاده قرار می گیرد.

کلیشه

برای دستگاه هلیوگراور از کلیشه چاپی فلزی با جنس چدن شدن استفاده می شود که به علت طول عمر بسیار بالا تا زمان تغییر طرح نیازی به سفارش کلیشه جدید نیست. لفاف سفره یکبار مصرف در دستگاه فلکسو از کلیشه ژلاتینی استفاده می شود که تا سقف ۱۵ تن بدون افت کیفیت قابلیت چاپ را دارد.

دستگاه چاپ هلیو

دستگاه چاپ هلیو مخصوص فیلم های سلفونی (پلی پروپیلنی) است و روی دیگر متریال ها قابلیت چاپ ندارد اما دستگاه چاپ فلکسو روی اکثر متریال ها قابلیت چاپ دارد. لفاف سفره یکبار مصرف در روش هلیو هیچ فاصله چاپی وجود ندارد از همین رو حتی پر جزئیات ترین تصاویر هم با کیفیت شگفت انگیز روی فیلم سلفونی نقش خواهد بست.

cpp و opp

دیگر نوع های لفاف بسته بندی که با مواد اولیه سلفونی تولید می شود عبارتند از cpp و opp که با لمینت روی یکدیگر باعث ایجاد یکی از مقاوم ترین نوع های بسته بندی مواد غذایی می شود.برای لفاف بسته بندی حبوبات به علت وزن بالا و پر اهمیت اهمیت بودن استحکام بسته بندی از سلفون دو لایه لمینت cpp روی opp استفاده می شود که لفاف سفره یکبار مصرف حتی زیر بار بیشتر فشار ها هم اتفاقی برای بسته بندی به وجود نمی آید.

لفاف بندی

لفاف معنی بسیار گسترده ای در صنعت بسته بندی دارد که می توان به طور کلی به هر نوع بسته بندی که برای کالا ، مواد غذایی ، پوشاک و ….
مورد استفاده قرار می گیرد را لفاف نامید ، حالا فرقی هم نمی کنه از چه جنسی برای بسته بندی استفاده شود .لفاف بندی ( مثال : سفره یکبار
مصرفی که در یک بسته بندی قرار گرفته ، آن بسته بندی را لفاف می گویند یا حبوباتی که در بسته بندی قرار گرفته خود بسته بندی را لفاف می گویند )

لفاف بسته بندی خشکبار

همانطور که پیش تر گفتیم به هر نوع بسته بندی پلاستیکی می توان لفاف بندی گفت ، حالا فرقی نمی کنی پاکت بسته بندی خشکبار باشه یا
جعبه بسته بندی ، لفاف سفره یکبار مصرف اما به طور کلی برای بسته بندی خشکبار از دو نوع پاکتی یا رولی استفاده می شود .

خرید نایلون بسته بندی

لفاف ها در اصل همان فیلم یا رول های بسته بندی هستند که با یک دستگاه دوخت ساده به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را بسته بندی کنید .
یکی از بهترین مثال هایی که می توان برای لفاف زد لفاف بندی دستمال کاغذی است .با توجه به توضیحات بالا فهمیدید که لفاف ها بسیار گسترده اند ،
لفاف سفره یکبار مصرف برای مشاهده انواع بسته بندی مواد غذایی اینجا را کلیک کنید .

لفاف سفره یکبار مصرف

سانی پلاست تولید کننده سفره یکبار مصرف و لفاف بسته بندی سفره می باشد ، از همین رو می توانید سفره مورد نظر خود و لفاف بندی آن را با
لفاف سفره یکبار مصرف چاپ اختصاصی مورد نیاز سفارش دهید و شروع به پخش در بازار کنید .

لفاف بسته بندی چای کیسه ای

لفاف های بسته بندی چاپی کیسه لفاف بندی به دو بخش کاغذی و سلفون های opp تقسیم بندی می شود که تولیدات سانی پلاست قادر به
تولید گزینه دوم هستند لفاف سفره یکبار مصرف که مراتب مقاوم تر و چاپ پذیری بالاتری نسبت به گزینه اول دارد .

چاپ لفاف بسته بندی

با توجه به حجم سفارش از متد های گوناگون چاپی می توان لفاف بندی استفاده کرد که عبارتند از چاپ فلسو ۱ تا ۶ رنگ برای سفارشات زیر ۵ تن
و چاپ ۱ تا ۸ رنگ هلیو برای سفارشات بالای ۵ تن ، لفاف سفره یکبار مصرف هر دو نوع چاپ با تضمین کیفیت و مشخص شدن ریز ترین جزییات به مشتریان ارائه می شود .

تولید ساشه

سته بندی های انعطاف پذیر و یا لفاف بندی، جهت پکیجینگ هرگونه مواد غذایی مانند میوه های تازه، سبزیجات و مواد بهداشتی به منظور کاهش وزن
بسته­ی مورد نظر و یا مواد لبنی همچون شیر قابل استفاده می باشند. به علاوه ، این نوع از بسته بندی عاملی مهم در بسیاری از محصولاتی بوده که
پاستوریزه می باشند لفاف سفره یکبار مصرف چرا که طیف وسیعی از برندهای حال حاضر، از این گونه بسته بندی استفاده می نمایند.

لفاف دار یعنی چی؟

از دیگر ویژگی­های این نوع ازلفاف بندی می توان به راحتی در حمل و نقل آن اشاره نمود. چرا که بسیار سبک وزن بوده و به طور خاص به دلیل سهولت در حمل و نقل مورد استقبال واقع شده است. لفاف سفره یکبار مصرف لفاف های بسته بندی دارای قابلیت مناسب چاپ پذیری به صورت شفاف و مات نیز می باشند.

مزایا لفاف :

  • ویژگی آسان باز شو بودن
  • سبک وزن
  • حفظ طعم، بافت، مواد معدنی و ویتامین ها
  • طول عمر بیشتر محصولات
  • سرعت بالای بسته بندی

تهیه کمپرسور باد در دستگاه های بسته بندی

برای استفاده از دستگاه بسته بندی نیاز به کمپرسور هوای فشرده داریم. یک سری از لفاف بندی قطعات دستگاه به صورت پنوماتیک بوده و با فشار باد
کار می کنند در نتیجه برای راه اندازی این قطعات ما نیاز به کمپرسور باد هوای فشرده داریم. معمولا مشخصات این کمپرسور بر حسب حجم گنجایش
لفاف سفره یکبار مصرف مخزن آن ها ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ لیتری قابل تهیه می باشد.

طرح اولیه سلفون

این کار بعهده طراحان سلفون است که معمولا در چاپخانه هایی که کار چاپ سلفون را انجام می دهند حضور دارند و می توانند شما را در طراحی
مشخصات روی سلفون کمک کنند. لفاف سفره یکبار مصرف ضخامت سلفون در دستگاه بسته بندی لفاف بندی مورد نظر شما تا چه اندازه ضخیم باشد معمولا برای محصولات پودری از ضخامت بیشتر و برای مواد گرانولی ازضخامت کمتر استفاده می شود.

تهیه قوطی های پلاستیکی (پت) و یا فلزی

برای بسته بندی به صورت قوطی حتما نیاز است که ما قوطی های مورد نظر خود را از قبل تهیه کنیم این قوطی ها معمولا در کارخانجات تولیدی که
قوطی های پلاستیکی و یا فلزی تولید می کنند در دسترس هستند. لفاف سفره یکبار مصرف لفاف بندی تعداد رنگ استفاده شده در طرح مورد نظرهزینه چاپ سلفون بر اساس تعداد رنگ بکار رفته در طراحی اولیه محاسبه می شود.

قیمت سلفون بسته بندی مواد غذایی

مهم ترین نقش لفاف بندی مخصوصا در بخش بسته بندی مواد غذایی ، محافظت و نگهداری آن ها است. این نوع از بسته بندی می تواند از فاسد
شدن مواد غذایی جلوگیری کند ، لفاف سفره یکبار مصرف ماندگاری آن را افزایش داده و کیفیت مواد غذایی را نیز حفظ کند. بسته بندی به طور کلی از سه جنبه از مواد غذایی محافظت می کند

سفارش تولید لفاف های بسته بندی

لفاف های بسته بندی برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی مختلف به کار برده می شوند. در لفاف بندی ویژگی های خاص این نوع از لفاف ها
باعث می شود که بتوان بسته بندی های شیک و مدرن با طراحی زیبا از آن ها تولید نمود. هزینه تولید فلاف های بسته بندی و همچنین وزن سبک
آن ها باعث می شود لفاف سفره یکبار مصرف که بهترین گزینه برای این نوع کاربرد باشد.

سفارش تولید لفاف های بسته بندی
سفارش تولید لفاف های بسته بندی

چای بدون لفاف چیست

علاوه بر حفاظت و حفظ مواد غذایی ، لفاف بندی همچنین می توانند باعث کاهش ضایعات مواد غذایی ، چاپ اطلاعات مواد غذایی بر روی این گونه
بسته بندی ها ، سهولت در فرآیندهای توزیع و همچنین افزایش دیده شدن محصول به دلیل چاپ نام برند و شعار تبلیغاتی و همچنین طراحی جذاب
لفاف سفره یکبار مصرف این لفاف های بسته بندی شود.

برچسب گیرنده فرستنده

برای ارسال یک نامه یا یک بسته پستی به مقصد مشخص باید، آدرس فرستنده و گیرنده مشخص باشد. برای جلوگیری از بروز هرگونه مفقودی در
بسته های پستی، از مهم ترین ابزار ارسال مرسوله های پستی ، یعنی همان برچسب فرستنده گیرنده پستی استفاده می شود. لفاف بندی این
بخش کلیه مشخصات مهم فرستنده و گیرنده بر روی محموله درج می شود، لفاف سفره یکبار مصرف و به راحتی مامور پستی آن را به دست گیرنده می رساند.

چاپ لفاف بسته بندی چیست؟

چاپ لفاف ساشه بسته بندی به دلیل انعطاف پذیری بسیاربالایی دارند،راهکاری مطمئن برای بسته بندی محصولات غذایی و ثبات کیفیت محصولات
می‌شود.این نوع لفاف بندی در سال های اخیر طرفداران بسیارزیادی را پیدا کرده‌اند.امروزه برندهای بسیارزیادی برای بسته بندی موادغذایی خود از
لفاف سفره یکبار مصرف چاپ لفاف بسته بندی استفاده می‌کنند

نایلون بسته بندی شیرینگ

بیشترین مورداستفاده از این محصول در موادلبنی است که برندهای بسیارزیادی دراین زمینه از چاپ لفاف بندی استفاده می‌کنند.امروزه نیز صنایع بسیار
زیادی لفاف سفره یکبار مصرف مانند کارخانه‌جات تولید غذای آماده، سالاد و … نیز بیشتر به این نوع بسته بندی گرایش پیدا کرده‌اند.

نایلون بسته بندی رولی

بررسی‌هایی دراین زمینه درمورد رضایت مردم صورت گرفته است که نشان داده است این نوع بسته بندی نسبت به بسته بندی سخت کار را بسیار
راحتتر می‌کند.هم چنین هزینه مربوط به تولید هرمحصول نیز نسبت به گذشته کاهش چشم گیری پیدا می‌کند و محصول موردنظر نیز کیفیت بیشتری
خواهدداشت. لفاف سفره یکبار مصرف همه این موارد سبب می‌شود تا مصرف کنندگان نیز تمایل بیشتری به چاپ لفاف بندی داشته باشند.

پلاستیک بسته بندی حبابدار

برای بسته بندی لفاف ساشه می‌توانید از دستگاه‌های بسته بندی مرتبط با این محصول استفاده کنید.دقت داشته باشید شما می‌توانید با استفاده از
لفاف بندی ساشه محصولات غذایی و دارویی را به صورت تک نفره بسته بندی کنند. لفاف سفره یکبار مصرف دستگاه ساشه زن می‌توانند محصولات مایع، پودری و گرانولی را به صورت یکنفره بسته بندی کنند.این نوع دستگاه‌ها می‌تواند به دوصورت متفاوت محصولات مختلف را بسته بندی کنند.

قیمت دستگاه ساشه پودری

دستگاه ساشه پودری نوعی از دستگاه های تولید ساشه است که تاثیربسیارزیادی را در قیمت لفاف بندی ساشه دارد.این نوع دستگاه به صورت های
مختلف اتوماتیک، تک نازل، سه طرف دوخت و هوشمند واردبازارشده است. لفاف سفره یکبار مصرف این نوع دستگاه برای محصولات پودری مورداستفاده قرارمی‌گیرد،به صورت کلی
هرمحصول پودری را می‌توان به صورت یک‌نفره بسته بندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *